lengte van één bericht

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hallo,

Ik heb een probleempje met de lengte van één bericht.
ik houd de uitslagen bij van een wielerclub en elke maand zet ik in een
nieuw bericht. Nu komen er zoveel uitslagen binnen dat tegen het eind van de maand de eerste uitslagen vanonder wegvallen, omdat waarschijnlijk mijn tabel te lang wordt om in één bericht te plaatsen. Ik heb het proberen op te lossen door een maand te splitsen in twee( dus 2 berichten), maar ik zou het toch liever houden bij één tabel. is er een oplossing hiervoor.
de blog is http://www.bloggen.be/handinhand

groetjes
jan

Hallo oxhy,


De lengte van een bericht is nochtans onbeperkt.

Je kan het ook oplossen door de uitslagen bv te maken met een tekstverwerker en deze als bijlage op uw blog te plaatsen, zodat men maar op de link moet klikken op het bestand te openen.

Hoe dit in zijn werk gaat vind je hier

http://mailgroepbloggen.seniorennet.be/ ... ijlage.pdf

Pépe
Pépé, ik heb hetzelfde probleempje als oxhy. Ik wil gedichten plaatsen in één 'bericht', dit slechts voorlopig, om ze van daaruit te selecteren, te organiseren in meerder berichten, en ze dan uiteraard uit het lang bericht te verwijderen. Ik heb ze enkel stuk per stuk als HTML bestand, en wegens problemen met mijn site zou ik ze dan toch stuk per stuk op pakweg word moeten zetten, dus dacht ik ze op bloggen.be te zetten, makkelijk ter plekke te bewerken. Nu blijkt er plots niets meer bij te kunnen. Ik werkte de laatste halve strofe van het laatst geplaatste nog manueel bij, echter zonder resultaat.
Ik ben al ongeveer op 70% van wat ik nog wil plaatsen. Ik zou het zeer jammer vinden mocht er inderdaad beperking aan een bericht zijn.
Ik wil nog toevoegen dat, na 'wijzigen', het gedicht keurig op de 'gewijzigde' pagina staat, niet op mijn blog! Mijn blog: http://www.bloggen.be/scrib

Beste vraagstaart,


Wil je eerste eens kijken, via "Instellingen" en scrollen naar "Het aantal berichten op de begin pagina" op hoeveel dit is ingesteld.

Pépe

Dat stond op 'laatste 10 berichten', pépé. Er staat nu dus slechts 1 bericht, maar een lang.

Hallo vraagstaart,


Er is geen beperking van de lengte van een bericht.

Wat fout is weet ik niet, weet ook niet hoe u te werk gaat.

Pépe

Zo ging ik tot hiertoe te werk Pépé: 'documenten' -> 'gedichten 2000 - 2005' -> 'gedichten'-> elk bestandje openen, selecteren, copy ->wijzigen en toevoegen door paste, en op 'wijzigen' klikken. Ik deed dat al enkele dagen zo, enkele gedichten per keer, en alles ging prima, tot gisteren dus. Ik heb niets gewijzigd. Ik weet me dus voorlopig ook geen raad. Ik zal nog eens e.e.a. uitproberen, en dank je alvast voor het mee-denken.
Het feit dat het tot hiertoe, en voor een stuk ook met de laatste toevoeging, werkte, liet me vermoeden dat er beperking van lengte was. Sorry. Ik heb het dan nog eens met een nieuwe toevoeging geprobeerd, eveneens nope, wel een grote witte ruimte onderaan de laatste plaatsing op mijn blog, maar geen tekst meer, alleen in het veld 'wijzigen' dus. Ik ben meerdere keren herbegonnen.
Jammer, ik vind er wel wat op. Alvast nogmaals wel bedankt.
Pépé, ik ben vanboven beginnen anvullen, en toen verdwenen de gedichten onderaan, wat mij toch écht laat vermoeden dat er een beperking van lengte is voor 1 bericht. Er is wellicht geen beperking van de lengte van alle getoonde berichten samen, maar de lengte van 1 bericht, zelfde titel, zelfde datum etc... lijkt mij beperkt.
Geen probleem, als we 't maar weten.
Misschien zijn er nog mensen die daaromtrent iets hebben ondervonden? Ik wil er toch eens het fijne van te weten komen, mocht dit mogelijk zijn.
De url van mijn blog gaf ik reeds in op deze topic.
Aanvulling: ik bracht zonet de lettergrootte van de tekst van I op 2, waardoor het bericht ook 'langer' werd, en effectief, er verdwenen alweer een paar gedichtjes en een half onderaan. Tja, het intrigeert mij wel.

Ik ga nu een tweede bericht aanmaken, vermoedelijk zal dat nodig zijn.
Ik denk dat oxhy - jan (zie boven) met hetzelfde verschijnsel heeft te maken gehad.

Kon jij je bericht onbeperkt verlengen, oxhy?

Hallo Pépé, vraagstaart en oxhy,

Dit probleem is reeds veel vroeger door mij aangekaart geweest op dit forum. Omdat ik op mijn site ook de lijsten met namen van registers publiceer, en deze zeer lang zijn, kwam ik vrij snel met dit probleem in aanraking, iets wat 99% van de bloggers nooit zullen ervaren omdat hun berichten bijna steeds zeer kort zijn. Het probleem begint zich bij mij te manifesteren wanneer ik tussen de 14 à 20 A4 blz in een bericht plaats.
Hoe meer kleurbewerkingen in de tekst hoe minder blz tekst, wat mij doet besluiten dat het aantal tekens per bericht is gelimiteerd, ook al omdat de tekst gewoon afbreekt op een bepaald letterteken (zie brontekst) en je er dan geen letter meer bijkrijgt, wel op uw werkbericht, maar na "wijzigen" is al het toegevoegde weer verdwenen. Ook het uitzicht van uw blog kan door een telang bericht wijzigen zoals het middenvak dat plots breder wordt.
Ik heb nu mijn berichten tot het maximum gevuld en nadien een nieuw bericht dat volgt op het vorige geopend.


Met vriendelijke groeten

Renic
www.bloggen.be/Schriek
Zo! Dat is me ook duidelijk geworden, Renic. Ik ben blij met jouw verheldering. Alleen... omdat Pépé bleef volhouden dat er "geen beperking in lengte van berichten" was, probeerde en probeerde ik maar, menend dat er iets schortte aan de wijze waarop ik te werk ging, of of of... whatever.

Een weblog, begrijp ik absoluut, is in eerste instantie geen plek om archieven(!) in op te slaan, daarmee ben ik het eens, alleen vind ik het jammer dat ik omtrent iets wat reeds eerder op het forum ter sprake kwam maar geen duidelijke info kon krijgen.

Toch bedankt voor je inzet, Pépé. De zaak is, met de ondervinding van Renic erbij, nu duidelijk en voor wat mij betreft, gesloten.

Vriendelijk gegroet,
vraagstaart
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!