Blog uitzicht verandert

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Wie weet raad ?

Waarom verandert het uitzicht van mijn blog als ik op de linkerkant het volgende bericht aanklik : Dopen 1651-1673.
Dit bericht is identiek aangemaakt zoals de andere berichten uit deze reeks. Ga je echter naar de rechterzijde en klik je in het archief dat van 23.03.2007 aan dan is de schikking van het blog weer normaal, met hetzelfde bericht.
Rarara, hoe kan dat ?
Ik heb dit toevallig ontdekt, normaal ga ik deze berichten niet meer nakijken, eens ze naar het archief zijn verhuisd. Het is mogelijk dat dit ook nog bij andere berichten gebeurt. Moet ik nu alles checken of is er een eenvoudige uitleg voor.
Groeten
Renic www.bloggen.be/Schriek

Hallo renic,


Daar is niets abnormaal aan, ieder bericht dat je plaatst op uw blog bekomt automatisch een internetadres (URL) als je daar op een bericht klikt in uw L kolom gaat dit open, als je dan op het archief klikt in die week en er staat maar één bericht in archief bekomt men natuurlijk het zelfde.

Uitleg voldoende ?

Pépe

Hallo Pepé,

Wat u zegt weet ik wel, maar waarom wordt het bericht aangeklikt in de rechterkolom bij archief juist weergegeven, en als je het via de linkerkolom aanklikt wordt mijn middenstrook veel breder, en verdringt het de rechterkolom van het scherm, zodat de langste zinnen in het bericht alleen volledig leesbaar zijn door het beeld bij te schuiven. Maw. hetzelfde bericht wordt op twee verschillende manieren op het scherm geplaatst al naargelang je het links of rechts aanklikt. Hoe kan dat ?

Hallo renic,

Het ligt zeker niet aan het bericht dopen 1651-1671, wanneer het alleen opent via archief blijft alles normaal.

Wanneer u opent vanaf de link gaat uw blog uit zijn voegen.

probeer eens het volgende, ben bijna zeker dat het daar aan ligt,

Verwijder eens even de foto van 08.02.2007 en nadien deze van 20.01.2007, als dat niet de boosdoeners zijn, kan men ze terugplaatsen.
Maar denk het wel dat zij uw blog uit elkaar duwen.

Succes Pépe

Hallo Pepé,

Heb de foto's verwijderd, maar het probleem blijft.
Al deze berichten hebben de eerste weken na hun ontstaan zich juist op het scherm geopend. Het is dus iets wat nadien is ontstaan. Dat de foto's het probleem zouden zijn betwijfel ik sterk daar hun max. breedte steeds 480 pixels is en ik daarmee nooit een probleem heb gehad.
Normaal dacht ik opent toch alleen die week zoals bij het archief, maar nu opent er ineens veel meer.
Wat nu ?

Renic

Hallo Pepé,

Heb de twee berichten in de toekomst geplaatst, geen resultaat, het probleem blijft !
Heb wel vastgesteld dat in het archief er niets staat tussen 28.01.2007 en 12.02.2007, een verwijderd bericht stond op 08.02.2007, hoe kan het dat het archief niet klopt, dat gebeurt toch automatisch ?

Renic

Dat is koffie dik kijken hé man, eigenaardig verschijnsel.

Eens proberen uw blog te genereren, lukt dit ook niet, dan stel ik voor, terug in uw L kolom "dopen 1651-1973" te openen, daar begint het probleem. alle berichten die daarop volgen, zijn er niet te veel eens één voor één in de toekomst te plaatsen, dan moet men eigenlijk vinden wat de oorzaak is.

Misschien nog een mogelijkheid om te proberen eens kort van design veranderen en dan terug naar uw gebruikte design.

Wat het archief betreft, dat werk inderdaad automatisch.

Pépe

Hallo Pepé,

denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Kijk even naar het bericht Overlijdens 1774-1791. Ik ga dat bericht morgen wijzigen, iets kleiner maken. Ik heb namelijk bij de oudere berichten een achtergrond toegevoegd en daardoor is dit bericht TE LANG.
Kom morgen maar eens kijken, ik ben bijna zeker dat het probleem dan is opgelost.

Groeten,
Renic

Hallo Pepé,

Zoals ik dacht lag het probleem bij een bericht waar ik enige tijd geleden een achtergrondfoto heb opgeplaatst, opdat alle berichten van die soort hetzelfde profiel en kleur zouden hebben. Blijkbaar is bij dat ene bericht door deze toevoeging, de maximale lengte overschreden, waardoor er allerlei veranderingen in het blog kunnen ontstaan.
Dus : probleem gevonden en opgelost.

Groeten
Renic
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!