probleem met pdf file koppelen

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hallo dag,

Ik heb een tekst overgenomen waarin zich enkele links bevinden naar PDF files op mijn pc.

Bij het willen leggen van een link (via zoeken) naar de map en "uploaden" weigert hij dit te doen.

wat kan het probleem zijn ?

met dank
vriendelijke groeten,
roger1
www.oorbeek.be

Ik denk niet dat PDF's "rechstreeks" in je blog kunnen gelinkt worden.

Ik denk (zoals bij foto's) dat je ze eerst moet UPLOADEN naar een externe uploadsite en dan het adres (URL) linken...


1 site doet dit wel, denk ik....
En dat is Google Page Creator.
je kan er een website(paginas) aanmaken en daarin rechtstreeks bestanden linken.

Kijk even hier:
https://www.google.com/accounts/Service ... yessignups
beste,

bedankt voor uw reactie !
Ik heb dit ondertussen al even geprobeerd te uploaden naar een externe gratis server "Scribd", maar je doet er verschrikkelijk lang over eer je pdf file is geconverteerd.

Ik probeerde een andere mogelijkheid, nl. een screenshot van de pdf-file, deze verkleinen en dan uploaden naar de webblog, dit lukt perfect, maar de grootte van mijn krantenartikels zijn jammergenoeg niet leesbaar.
Het ziet er wel goed uit, maar voor een pdf file goed te kunnen lezen (krantenknipsels) heb je toch al meer dan een halve A4 nodig.

Eigenlijk wat jammer dat wanneer je de pdf file verkleind je deze niet kan opladen naar de webblog, enfin, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar vrees er wat voor.

met vriendelijke groeten,

roger1
www.oorbeek.be

Kan je niet gewoon de TEKST van een PDF kopiëren en als gewone tekst weergeven?

Het hoeft niet altijd een HELLELANG VERHAAL TE ZIJN...die je blog ontsieren!

Je kan een scriptje gebruiken om een kader met scrollbar te gebruiken, zoals hier een voorbeeld: (tekst mooie voeten...)

http://www.bloggen.be/dmek1960/archief.php?ID=551
Hallo dag Danny,

Superleuke blog heb jij.
Mijn blogs zijn eigenlijk onderwerpen die ik koppel op www.oorbeek.be en zijn inhoudelijk een stukje geschiedenis. Ook de krantenartikels in pdf file zijn dus wel belangrijk voor sommige mensen.

Ik heb alvast uw blog bij mijn favorieten geplaatst want er staan hele goeie tips in.
'k Veronderstel dat jij ook ettelijke uren achter de pc doorbrengt ?
www.bloggen.be is dat een onderdeel van de blogs op seniorennet, of gewoon los ervan ?

vriendelijke groeten,
roger1
www.oorbeek.be

[b]Sinjorennet is het MOEDERBEDRIJF

en Bloggen.be het zusterbedrijfje, laat ons zeggen! [/b] :lol:

Maar ik ben er heel content mee!!!

Er is GEEN BETERE blogdienst!!!
Ik heb er al vele getest op "gebruiksgemak" en er gaat NIETS (tot op heden) boven bloggen.be.

@ Roger,

je werkt duidelijk iets professioneler he Roger?
Je hebt een eigen webruimte die je bijwerkt en UPGRADE.
De technieken van een blog hier zijn dus niet direct 'klakkeloos' van toepassing op je website he.

Wel een mooi ontwerp....AANGENAAM VERRAST !!!
Doe zo verder!!!
Hallo danny,

Bedankt voor de info, www.bloggen.be is voor mij interessanter omdat je bepaalde links mag leggen die niet toegestaan zijn bij seniorennet.

Ik zal zeker regelmatig uw blog eens bezoeken op zoek naar goede tips.

vriendelijke groeten,
roger
www.oorbeek.be

Hallo roger1

Het enige verschil tussen blogs op het Seniorennet en Bloggen is:

Dat blogs op het seniorennet voorbehouden zijn voor senioren.

Bij Bloggen.be is dit voor iedereen die wenst een blog aan te maken, jong of oud en hier zijn ook commerciële blogs toegstaan, op het seniorennet niet.

Dit is het enige verschil, beide draaien op dezelfde server van het seniorennet en hebben dezelfde webmaster.

Er bestaat op het seniorennet ook nog een Mailgroep Computer-Bloggen voor hen die een blog hebben, hetzij op het seniorennet of bij bloggen.be, om u daar op in te schrijven hoeft je geen senior te zijn.

Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!