Problemen met mijn te grote blog

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Hallo,
Ik heb verschillende blogs online,dit zowel hier op bloggen als op sennet.
Al die blogs zijn aanvaardbaar van formaat,er zijn er enkele die net iets te groot zijn,maar dit is geen probleem,één blog springt er echter uit,deze blog is veel te breed,ik heb me al suf gezocht naar de oorzaak,maar ik vind dit nergens,ik heb een sterk vermoeden,dat het aan de middenkader ligt,maar weet niet welke eventuele tekst of foto’s die dat probleem veroorzaakt,vandaar deze vraag kan iemand eens gaan kijken en me de oplossing doorgeven,zodat ik dit probleem opgelost krijgt.
Alvast dank,
[url]http://www.bloggen.be/kruidenteelt[/url]

Ik zie hem perfect Johan...

Op mijn (19")scherm komt hij prima tot uiting.
Niets aan de hand...

In Tegendeel: EEN HEEL MOOI INGEDEELDE SYMETRISCHE BLOG.

Hallo Demek1960,
Ik dank je voor dit antwoord en het compliment.
Op mijn monitor (PKB MAE191W [Monitor] (19,1),zie de zijkanten van mijn blogs niet meer,of zie ik deze nauwelijks,ik heb mijn grote ingesteld op 100%,als ik dit verminder naar 75% zie ik mijn blog volledig,alleen de tekst kan ik niet lezen,misschien ligt het daaraan.
Groetjes,

Hallo Johan,

Op mijn 19 inch scherm en op mijn laptop 17inch en een resolutie instelling van 1024x768 pixels, zie ik alleen uw L kolom en uw middenvak.

In het middenvak vallen de breedte van de berichten nogal breed uit.

Doe eens het volgende:

→Log in op uw blog

→In het menu , klik op "Uitzicht (design) wijzigen"

→Scroll nu naar "Geavanceerd uitzicht aanpassen"

→Scroll nu tot je vindt wat op de PrtScrn is weergegeven.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/20/1253454602-40.gif[/img]

→Verminder daar stap voor stap de percentage, zie blauwe pijl op PrtScrn, tot uw R kolom terug in uw scherm past.

→Klik vervolgens op "wijzigen"

Zou moet lukken, indien niet, kies dan voor uitzicht 13 en vertrek dan vandaar uit.

Succes
Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor het antwoord,ik heb het geprobeerd zoals jij het geschreven hebt,eerst met de originele achtergrond (uitzicht 6),geprobeerd en dit lukte niet zo best,vervolgens gedaan zoals jij het beschreef met het uitzicht 13,dit lukte wel,maar zonder resultaat,ik ging tot op 60%,de teksten waren nu wel kleiner,maar de afstand tussen de foto's in de zijkanten werd groter en bij het bekijken ervan trok dit dus op niets,ik heb terug mijn eerste achtergrond geplaatst. Hieronder vind je een printscreen van mijn blog op 60% en met uitzicht 13.
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o175/compostmeester_bucket/Blogkruidenteelt.jpg[/img]
Kan het soms ook liggen aan de ondertekst op mijn blog,ik vind deze nogal breed uitvallen,kan ik deze tekst kleineer maken,zoja hoor ik graag hoe ik dit dien te doen
Misschien moet ik wel mijn teksten copieren naar word en deze verkleind terug op mijn blog zetten. Of weet jij misschien een andere oplossing?
[url]http://www.bloggen.be/kruidenteelt[/url]
Ik heb nog een vraagje betreffende een andere blog,hier op bloggen,op mijn blog van compostmeester zijn de teksten vanaf "Wat is composteren nu eigenlijk" tot het bericht "wormenbakken of wormeries" veel te groot,of de tekst is te vet geschreven,ik had graag geweten hoe ik die teksten kon wijzigen in de grote,zoals bij het begin van mijn blog.
[url]http://www.bloggen.be/compostmeester[/url]
Graag een antwoordje terug Aub,
Alvast dank.

Hallo Johan,


Voor een oplossing van uw eerste probleem, zal ik morgen nogeens bekijken, vandaag weinig tijd.

Uw tweede probleem, kan je toch het lettertype en grootte via wijzigen en de tekst selecteren en in de editor het lettertype en grootte instellen.

Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor dit antwoord,ik ga het morgen zeker eens proberen,ik houw je op de hoogte !

Hallo Johan,


Opzoek naar een oplossing voor uw eerste probleem, het zal wel stap voor stap moeten gebeuren.

[quote="Johan Verhoeven"]Kan het soms ook liggen aan de ondertekst op mijn blog,ik vind deze nogal breed uitvallen,kan ik deze tekst kleineer maken,zoja hoor ik graag hoe ik dit dien te doen[/quote]

Alvorens hiermee verder te gaan, verwijder die eens volledig en kijk dan naar het resultaat.

Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor deze hulp,ik heb het geprobeerd,het resultaat was eigenlijk niet veel beter zoals dit nu het geval was,ik heb nu een sterk vermoeden,al ben ik niet geheel zeker dat de oorzaak zal moeten gezocht worden bij de tekst in de middelste kader.
alvast dank,

Hallo Johan,


Eén van de oorzaken is zeker ook het bericht van 14/12/2008.

Eens kopiëren, plak het zolang op uw kladblok er is toch geen afbeelding bij, en verwijder nu dit bericht, zal waarschijnlijk al iets helpen maar ook nog 100%

Kopieer jij veel van Word ? Kan ook de oorzaak zijn, het is een beetje zoeken naar een speld in een hooimijt.

Vele bloggers bereiden hun berichten voor met Word, omdat ze bij Word een spellingscontrole hebben, dit alles is niet meer nodig, als je gebruik maakt van de editor "Nieuwe" daarin hebt je ook een spellingscontrole.

Als je een nieuwe blog begint, is het beste eerst in beide Kolommen een afbeelding te plaatsen van een 150 à 160 pixels breed en in het middenvak een afbeelding van een 525 à 530 max 550 pixels breed, dan zal je dit ook minder voorkrijgen wat je nu hebt.

Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor je hulp,ik heb het bericht verwijderd en daarna mijn blog bekeken,mijn blog is nu terug volledig te zien, inclusief de zijkolomen het zal wellicht aan dit bericht gelogen hebben. Als ik mijn berichtjes op mijn blog geschreven heb,kopieer ik deze naar word ter controle van de spelling,na die controle zet ik dit vanuit word terug op mijn blog.Ik had destijds problemen met de nieuwe editor,daar deze toen niet werkte met vista,maar nu gebruik ik deze zeker terug.Ik heb het betreffende bericht terig geplaatst,maar ik heb de tekst verkleind en het probleem is van de baan.Een opmerking heb ik nog bij die nieuwe editor:Als ik een tekst instel,(in mijn geval is dit Arial en de lettergrootte is 3 pt)lukt dit perfect om een lijn te schrijven, maar als ik op enter druk om een volgende lijn wil schrijven ,springt de editor terug in zijn oorspronkelijke stand en word er van het ingestelde Arial,met lettergrootte 3 niets meer weergegeven en moet ik dit terug instellen,is dit normaal of hoe kan ik mijn selectie laten staan?
Graag antwoord aub,

Hallo Johan,


Mooi zo dat wij de dader gevonden hebben.

Voor wat de editor betreft, ga ik in de loop van de dag zelf eens bekijken, hou u op de hoogte.

Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor je hulp,ik wacht verder af.

Hallo Johan,


Klopt wat je zegt, je kan voorlopig het volgende doen.

Typ uw tekst in het standaard ingestelde lettertype en lettergrootte, ben je er mee klaar, selecteer gans uw tekst en stel dan lettertype en grootte in, dat werkt wel.

Ik veronderstel ook dat je met Firefox als browser werk, want met InternetExplorer8 heeft hij dit niet.

Ook met Google Chrome heeft hij dit probleem.

In afwachting ga ik de webmaster hiervan op de hoogte brengen.

Bedankt voor dit te melden.

Pépe

Hallo Pépe,
Dank je voor dit antwoord,
Ik werk normaal met IE8 op mijn blogs,het was toevallig dat ik daar Firefox voor gebruikte,het was naar aanleiding van je interventie van vorig bericht.Ik moet je helaas nogmaals teleurstellen,ik heb het geprobeerd met IE,als ik het lettertype Arial en de lettergrootte instel op 3,blijft de lettergrootte bij een klik op de enter druk,verdwijnt die Arial en de lettergrootte blijft ingesteld,maar als ik die lijn verder typ,heb ik de indruk dat het lettertype hetzelfde blijft,of is dit maar een gedacht?
De webbrowser chrome heb ik nog niet gebruikt op mijn blogs om berichtjes te schrijven.Ik heb het geprobeerd op mijn andere browsers (opera en Safari),hier kan je dezelfde melding doorgeven aan de webmaster,in deze browsers kan je zelfs het lettertype of grote instellen,als je bv. Arial 3 aanduid
blijft de tekst zeer klein.Of misschien werkt de editor niet naar behoren in deze browsers.Nog één vraagje kan ik met die nieuwe editor al mijn geschreven teksten op mijn blog van Compostmeester in dezelfde grote maken?
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!