foto's verkleinen

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Als ik bijv. in een Word bestand een foto kleiner wil maken, dan klik ik op de foto, zet ik de cursor op één van de hoeken (deze wordt een dubbele pijl), druk gelijktijdig de ctrl+ li. muisknop in en verklein zo de foto met gelijkblijvende verhoudingen.
Waarom gaat dat niet met foto's die ik in een tabel op mijn blog heb geplaatst? Ik moet dan zolang schuiven totdat de foto weer redelijk aan zijn verhoudingen voldoet. Of doe ik wat verkeerd?

Hallo gerard,


Het is niet omdat je iets kan met word, dat men dit overal kan.

Er bestaan verschillende tooltjes om foto's te verkleinen, zelfs met Paint kan dit.

Moet je nog niet ver zoeken, daar Paint standaard bij uw besturingsysteem hoort.

Pépe
Bedankt voor je reactie Pépe, maar dat was mij al bekend.
Ik bedoel het verkleinen van de foto's terwijl ze al in mijn blog staan en ik bijv. een bericht opnieuw wil wijzigen.
Vooral de eerste keer als ik een nieuw bericht heb opgesteld zijn de foto's soms aan de grote kant. Ik verklein ze dan door de handgrepen op de hoeken te verschuiven. De lengte en de breedte van de foto verkleint zich niet evenredig. Dat is mijn probleem.

Misschien handiger om je foto's eerst te verkleinen vooralleer ze je op je blog zet?

Velen gebruiken Pixresizer:

Hier GRATIS te downloaden:
http://www.nederlandstaligesoftware.nl/ ... sizer.html

Succes
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!