Mijn_wandelavonturen
wandelnieuws

Dorien naamanimaties
Over mijzelf
Ik ben Vandevoorde Dorine, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Doortje.
Ik ben een vrouw en woon in Lauwe (België) en mijn beroep is weefselcontroleuse.
Ik ben geboren op 20/10/1963 en ben nu dus 55 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: sport in het algemeen.

• Wandeling te Tielt 23-06-2019

• Lionel
  • Dshoot

• 05-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag7 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag7: Fläm - Voss - Lofthus

Vandaag nemen we trein van Flam naar Myrdal. Onderweg zien we heel wat moois. Halverwege het traject stopt de trein voor enkele minuten bij een prachtig zicht op een spectaculaire waterval. Daarna reist hij verder tot Myrdal, het eindstation voor dit treintje.

We haqdden nog wat tijd voor ons vertrek en gingen eens kijken in dit museum.

stuurinrichting van de machinist.

We begonnen aan onze trip.

Vanuit het raam konden we een blik werpen over het traject.

Mooie zichten

Oeps wie we daar hebben.

Hier hield de trein even halt zodat de reizigers een foto konden nemen.

De Kjosfossen waterval is een waterval in Noorwegen. Hij hoort bij de gemeente Aurland in de provincie Sogn og Fjordane. Het totale hoogteverschil is ongeveer 225 meter. De waterval ligt direct aan de Flåmsbana-spoorlijn. In 1951 werd in de buurt van de waterval een stopplaats aan de spoorlijn gemaakt, zodat passagiers de waterval konden fotograferen. Deze stopplaats ligt circa 4 kilometer van het treinstation Myrdal op 686 meter hoogte. Opeens speel er wat muziek, je zal je ogen niet geloven en dan heel mooi om dat te zien en opeens komt er daar een danserres in een rood kleed mooi om eens te zien.

Opeens speelde er muziek en er kwam een danserres op de proppen.

Dit is een belevenis op zich.

Het Station Myrdal is een spoorwegstation aan de Bergensbanen in de Noorse gemeente Aurland. Het station, gelegen op 866 meter hoogte, werd gebouwd in 1908. Het station is het beginpunt van de Flåmsbana de spoorlijn naar Flåm die aftakt vanaf Myrdal. Er is geen autoweg naar het station. Het kan alleen 's zomers bereikt worden via Rallarvegen, nu in gebruik als fietsroute. Aangekomen in Myrdal waar de volgende trein ons stond op te wachten. Die bracht ons naar Voss.

Na de treinrit zijn we aangekomen in Voss. Achter het station was ons hotel voor het middagmaal.

Voss is een gemeente aan het Vangsvatnet-meer in de Noorse provincie Hordaland. In de omgeving zijn skigebieden. In de zomer zijn er mogelijkheden voor watersport en sporten zoals parapente en parachutespringen. Er is verder een waterval; de Tvindefossen, gelegen op 110m van de E16.

De Tvindefossen of Tvinnefossen is een waterval gelegen langs de E16 tussen Voss en Stalheim in de provincie Hordaland in het westen van Noorwegen. Het water van de rivier Kroelvi valt over een klif, stapsgewijs naar beneden over een hoogte van 152 meter

Hardangerfjord is een circa 170km lange fjord gelegen aan de zuidwestkust van de Atlantische oceaan van Noorwegen, in de provincie Hordaland. De fjord loopt van het zuidwesten naar het noordoosten. Enige grote eilanden die voor de fjord liggen zijn Stord, Bomlo en Tysnesoy. De fjord is 725m diep. Zijarmen van Hardangerfjord zijn Eidfjord en Sorfjord

Onze slaapkamer

Het hotel ligt aan deze fjord

Dit is het hotel waar we deze avond overnachten. In dit hotel komt ieder jaar de koning van Noorwegen eens overnachten.

Prachtig zicht vanuit het hotel.

Dit is echt een pracht van een hotel.

Wij waanden ons een vorstenpaar.

mooie meubels in de verschillende kamers op het gelijksvloer.

Vele mooie schilderijen gingen aan de muur op verschillende plaatsen.

Hier een afbeelding van Edward Grieg.

Edvard Hagerup Grieg (Bergen, 15 juni 1843 - aldaar, 4 september 1907) was een Noors componist en pianist uit de Romantiek. Door werken als het Pianoconcert in a-mineur, de Lyrische Stukken voor piano, zijn liederen en de Peer Gynt-suites geldt hij als de belangrijkste Noorse componist. Grieg werd door de invloedrijke dirigent Hans von Bülow ook wel "de Chopin van het Noorden" genoemd.
    05-08-2018, 00:00 geschreven door jipie
    04-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag6 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag6: Boverdalen - Fläm

Vandaag ging de reis naar Flam via Skjolden naar Sogndal waar we een oversteek hadden via de Sognefjord naar Laer waar we door de langste tunnel van de wereld reden. Vandaar reden we verder naar Stalheim om zo in Gudvagen aan te komen om dan met een electrische catamaran een tocht te maken en uiteindelijk bij ons hotel in Flam aan te meren.

Zicht op de gletsjers.

Sogndal is een gemeente gelegen aan de Sognefjord in de Noorse provincie Sogn og Fjordane. Omliggende plaatsen zijn Hafslo en Svedal.

Zicht op de Sognefjord, dit is een belangrijk verkeersknooppunt voor verschillende uitstapjes.

De Lærdalstunnel (Noors: Lærdalstunnelen) is de langste autotunnel ter wereld. De tunnel ligt in Noorwegen en is ongeveer 24,5 kilometer lang. Hij is onderdeel van de hoofdroute van de hoofdstad Oslo naar Bergen, de E16, en is aangelegd omdat de oude route van Oslo naar Bergen 's winters vanwege de sneeuw vaak afgesloten was. De tunnel loopt van Lærdal naar Aurland. Deze plaatsjes liggen aan de Sognefjord, die met 204 km de op één na langste fjord ter wereld is. De bouw van deze tunnel begon in 1995 en de tunnel werd op 27 november 2000 door koning Harald V geopend. De kosten bedroegen 930 miljoen Noorse kronen (circa 120 miljoen euro). De tunnel is tolvrij. De tunnel heeft verschillende veiligheidsvoorzieningen zoals luchtverversing, brandblussers, SOS-telefoons, keerpunten, uitwijkpunten elke 6 km speciale ruimtes met nagebootst daglicht voor variatie en om bestuurders wakker te houden. Bij het ontwerpen van de tunnel werden ook lichte bochten aangelegd om de bestuurders alert te houden en verveling tegen te gaan. In de tunnel bevindt zich op elke kilometer een bord dat aangeeft hoeveel kilometer al afgelegd is en hoeveel kilometer nog te gaan.

Gudvangen is een dorp in de gemeente aan het Aurland in de provincie Sogn og Fjordane in Noorwegen. Het ligt bij het Naeroyfjord, een zijarm van de Sognefjord, en is een populaire vakantiebestemming. Dichtbij ligt Stalheim. Er is een veerverbinding tussen Gudvangen - Kaupanger naar Laerdal. Gudvangen wordt ook aangedaan door cruiseschepen.

Hier een zicht op het Naeroyfjord waar we met de catamaran zullen varen.

Dit is de electrische catamaran waar we een rondvaart zullen maken.

We kregen prachtige zichten te zien op het Naeroyfjord

je voelde geen enkele schok op de boot, deze gleed over het water.

Zicht op een waterval

Mooi ruw landschap.

Ondertussen zijn wij in het Aurlandsfjord binnengevaren.

Hier zijn we dan aangemeerd in Flam waar we zullen overnachten.

Ons stekje voor deze nacht.

Na het avondmaal gingen we op verkenning door dit dorpje.

Flam is een dorp met zo'n 500 inw, onderdeel van de gemeente Aurland in de provincie Sogn og Fjordane. Het dorp ligt aan het einde van de Aurlandsfjord, een arm van de Sognefjord. De autoweg E16 tussen Oslo en Bergen loopt door Flam. De naam Flam betekent "klein plat gedeelte tussen steile bergen" Het dorp is al sinds eind 19°eeuw een populaire bestemming voor toeristen die de Noorse fjorden en natuur bezoeken. Een belangrijke attractie is de Flamsbanatreinbaan tussen Flam en Myrdal, één van de steilste treintrajecten ter wereld. In een voormalig stationsgebouw van Flam is een museum over de Flamsbana-treinbaan gevestigd.

Viking Doortje met een trol

Morgen voormiddag zullen we dit treintje nemen om dan aan te komen in Myrdal. Dit is een 20km traject met een hoogteverschil van 865m.

04-08-2018, 00:00 geschreven door jipie
    03-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag5 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag5: Älesund - Geiranger - Boverdalen

Na het verlaten van Alesund, de grootste vissershaven van Noorwegen rijden we verder naar Magerholm waar de ferry staat te wachten, hier maken we een korte overzet. Daarna rijden we verder via Hellesylt waar we de Geirangerfjord ( dit is een hele mooie tocht )over rondvaren. In Geiranger zelf gaan we het middagmaal nuttigen. Verder reizen we dan via Grotli naar Lom. Lom bezit een mooie staafkerk met prachtig interieur. Op de daken zien we originele 13°eeuwse drakenkoppen. Lom bezit ook het Norsk Fjellmuseum en een openluchtmuseum.

Hellesylt is een dorp dat deel uitmaakt van de gemeente Stranda in de Noorse provincie Møre og Romsdal in Noorwegen. Het heeft een bevolkingsaantal van om en bij de 600. Hellesylt ligt aan de Sunnylvsfjord. Bij de haven is een waterval. Er is een veerverbinding over het Geirangerfjord met Geiranger. Het voortbestaan van Hellesylt is onder de constante bedreiging van de berg Åkerneset, waarvan verwacht wordt dat deze in de fjord zal eroderen. Dit zou een vloedgolf veroorzaken die het grootste deel van het dorp zou vernietigen.

Hier gingen we aan boord voor de overtocht van de Geirangerfjord

De geirangerfjord is een fjord in de regio Sunmore in het uiterste zuiden van de Noorse provincie More og Romsdal. Het is een 15km lange zijarm van de Storfjord. Tussen de plaatsen Geiranger en Hellesilt,gelegen in de fjord, is er een verbinding.

Prachtig om tussen die bergflanken te varen.

De fjord heeft diverse watervallen, zoals de syv sostreme( de zeven zusters), Brudesloret(bruidssluier) en Friaren(de vrijer), en is een van de meest bezochte toeristische attracties van Noorwegen. Sinds 14 juli 2005 staat deze fjord, samen met de Naeroyfjord op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Tijdens onze reis waren er maar 3 van de 4 watervallen(zeven zusters) actief.

De Geirangerfjord wordt heel regelmatig aangedaan door de cruiseschepen en er zijn rondvaarten over de fjord. Eenmaal aangekomen in Geiranger gingen we ons middagmaal nuttigen. Daarna reisden we verder via Grotli naar Lom waar we een staafkerk gingen bezichtigen.

Bovenzicht op de Geirangerfjord via Sognefjellsveien, een van de mooiste bergwegen van het land.

Boverdal is een vallei bij Bovertum in de gemeente Lom in de Noorse provincie Oppland. In Boverdal ligt het meer Bovertunvatnet. De Sognefjellsweg (RV55) loopt door het Boverdal.

Onderweg nog vlug even een fotostop.

Hier de staafkerk van Lom

Daarna reisden we verder naar Boverdalen waar we overnachten.

Hier sliepen we in aparte blokken, dit is eens iets anders. Dit heeft ook zijn charmes.

Het interieur was volledig uit hout

Deze arreslee ging aan het plafond van de ruime eetzaal.

de bar

Het plafond

Onze kamerdeur.

03-08-2018, 00:00 geschreven door jipie
    02-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag4 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag4 Oppdal - Kristiansund - Älesund

We verlieten na het ontbijt de regio Oppdal en reden richting Kristiansund.

De muskusos

Onderweg kregen we een fotostop.

Hier zijn we aangekomen in Kristiansund voor het middagmaal.

Kristiansund, hoofdstad van Nordmore, is gebouwd op drie eilanden; Nordlandet, Kirkelandet en Innlandet. Het bezit  enkele voorbeelden van de hedendaagse Noorse architectuur maar de oude handelshaven Vägen heeft verschillende oude panden. De stokvis en dan vooral de gedroogde klipvis wordt hier verhandeld en ook herdacht in enkele mooie monumenten. Daarna reden we verder richting Vevang via de Atlantic way.

Onderweg kregen we een reeks hele mooie zichten.

Dit is de befaamde Atlantic way. De Atlantische weg, Atlantic Road of Atlanterhavsveien in het Noors is één van de populairste toeristische attracties van Noorwegen. De Atlantische weg is letterlijk een route door de Atlantische Oceaan. Deze 8 kilometer lange weg verbindt de twee dichtstbevolkte steden van de provincie Møre, Kristiansund en Molde. Atlantic Road is een vaste verbinding tussen het eiland Averøy en het vasteland van Noorwegen. In totaal gaat de Atlantische weg over 8 bruggen. De bekendste brug en het symbool van de Atlanterhavsveien is de Storseisundbrug. Het bijzondere aan de Atlantische weg zijn de scherpe bochten van de route en het woeste landschap dat je passeert. Vanaf de route heb je een waanzinnig uitzicht over de Atlantische Oceaan en alle fauna die de oceaan rijk is. Langs de Atlantic Road heb je kans dat je walvissen spot. Deze route is werkelijk prachtig en een aanrader als je in Noorwegen bent.

Hier namen we de ferry die de oversteek maakte naar Alesund.

Molde wordt de Rozenstad genoemd en is het  kloppend hart van de Noorse Jazzwereld. de stad moest na 1940 volledig herbouwd worden en bezit daardoor enkele mooie gebouwen in eigentijdse architectuur. Het uitzicht op de talrijke bergen, van de ferry88 toppen, is adembenemend en heeft het gevoel van een alpenstad aan de fjorden.

Hier onze slaapplaats voor deze avond in Alesund.

Binnenzicht van het hotel. Na het avondmaal hadden we nog wat tijd en besloten we de stadsberg Aksla te bezichtigen.

De stadsberg Aksla met de uitzichtpunten Fjellstua en Kniven horen tot de bekendste attracties van Ålesund. Hiervandaan hebt u een fantastisch uitzicht op de stad, de prachtige eilandjes en de omliggende majestueuze bergen die de Sunnmørsalpene, de alpen van Sunnmøre, worden genoemd. De Fjellstua heeft een uitzichtplateau en een klein cafeetje waar u 's zomers ook buiten kunt zitten. Om de Aksla op te komen kunt u de trap met 418 treden oplopen, of u kunt met de auto via de Borgundveien/Fjelltunveien helemaal naar boven rijden.

Hier al een voorsmaakje vanop de beklimming van de Aksla.

Zicht op Alesund. Alesund is de grootste vissershaven van Noorwegen. De stad brandde in 1904 volledig af maar werd in steen volledig herbouwd met internationale hulp , o.a van keizer Wilhem II. Merkwaardige heuvel is de Aksla, met uniek uitzicht over de vele eilanden en de puntige Sunnmore-alpen. De huizen in de stad zijn opgebouwd met Jugendstil-elementen.

Het was de moeite waard om tot boven te stappen , we kregen een wondermooi zicht.

02-08-2018, 00:00 geschreven door jipie
    01-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag3 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag3: Gjovik - Beitostolen - Oppdal

Na het ontbijt verlieten we het hotel om met de bus verder te reizen. We moeten vandaag 456km afleggen, de langste etappe van de reis. Voor we vertrokken gingen we nog tot de ligplaats van het stoomschip de Skibladner. Daarna ging de reis verder via Fagernes naar Beitostolen waar we ons middagmaal hadden. Onderweg kregen we heel veel mooie vergezichten te zien met af en toe een fotostop.

Het plezierhaventje in Gjovik.

Gjovik, de witte stad aan het Mjosameer

Maquette van het stoomschip de Skibladner

Mooi zicht op het meer

Ook Doortje genoot van dit pracht

Ons hotel waar we het middagmaal namen. Beitostolen is een plaats in het Jotunheimgebergte.

Het nationaal park Dovrefjell-Sunndalsfjella (Noors: Dovrefjell-Sunndallsfjella nasjonalpark) is een nationaal park gelegen in de provincies Oppland, Trøndelag en Møre og Romsdal in Noorwegen. Het park werd opgericht in 2002 ter vervanging van het voormalige nationaal park Dovrefjell, oorspronkelijk opgericht in 1974. Het is circa 1.693 km² en omvat ook de bergketen Dovrefjell. Het park is gereserveerd voor behoud van de noordelijke, gematigde alpine ecosystemen. De dieren zijn onder andere inheemse wilde rendieren, samen met de rendieren in het nationaal park Rondane. De nog overgebleven populatie van wilde rendieren is van Fennoscandinavië Beringia oorsprong (andere zijn van Europese oorsprong). Ook zijn er veelvraten en diverse vogels zoals de adelaar en de giervalk. Muskusossen kwamen er oorspronkelijk voor maar zijn er uitgestorven door de jacht tijdens de Tweede Wereldoorlog. Tussen 1947 en 1954 werden er muskusossen geïmporteerd uit Groenland. Nu is de populatie weer behoorlijk aangedikt. Enkele planten zijn uit de periode voor de laatste ijstijd.

Jammer er was geen spoor meer van de sneeuw, wat je ziet is ijs van de gletsjers.

Een staafkerk.

Ons verblijf in Oppdal

Zicht vanuit ons kamer. Oppdal is een gemeente en skigebied in de provincie Trondelag in Noorwegen. Oppdal grenst aan Rennebu in het noordoosten, in het noorden  aan Surnadal en Rindal en Sunndal in het westen. Tynset in het oosten en Folldal en Dovre in het zuiden. Het ligt niet ver van het natioaalpark Dovrefjell-Sunndalsfjella. De Oppdalvallei strekt zich uit van Dovrefjell aan de zuidkant tot Trollheimen aan de noordkant.

Zicht vanuit ons kamer op de streek. zal eerst de foto's plaatsen van de volgende dagen en daarna tekst bijschrijven.

01-08-2018, 00:00 geschreven door jipie
    31-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag2 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen:

Dag2: Oslo - Elverum - Gjovik

Na de ontscheping reden we verder in Oslo, waar we een korte wandeling deden in deze hoofdstad.  Oslo is hoofdstad van Noorwegen, de Koninklijke residentie, de zetel van de regering zijn daar gevestigd.  Er is ook een universiteit en een cultuurcentrum aanwezig. Oslo is gesticht rond het jaar 1000. Werd tot 1925 Christiania genoemd. De stad telt ongeveer 500.000 inwoners,  buitengewoon schilderachtig gelegen aan de Oslofjord,deze fjord dringt vanuit Skaggerak 100km diep het land in. In het centrum vind je het koninklijk paleis, de Domkerk, het Nationaal Theater, het nationaal museum e.v.a. Aan het Oslofjord ligt het moderne stadshuis, de haven Piperviken met het kasteel Akershus. Het Frognerpark( die we zullen bezoeken op de laatste dag) is vooral bekend om het Vigelands-beeldenpark. Na deze rondleiding namen we het middagmaal , waar we de laatste dag zullen verblijven.

Dit was de nr van onze kajuit

Hier moesten we wachten op onze bus.

Zicht op de haven.

We kregen deskundige uitleg van de gids. Noorwegen is 12x groter dan België en heeft een oppervlakte van 385.155km² en heeft slechts 4,8 miljoen inwoners. de munteenheid is Kronen(NOK) en 1 Kroon= €0,12. Van noord naar zuid kent Noorwegen een lengte van bijna 2000km. Meteorologen kennen Noorwegen 3 klimaatzones toe. Langs de westelijke kust heerst een warm en gematigd zeeklimaat, dankzij de warme golfstroom.Achter de bergen heerst een boreaal vochtig klimaat. De verschillen in temperatuur zijn wat groter tussen de zomers en de winters. Het noorden van Noorwegen heeft een toendra klimaat, met droge en soms hoge temperaturen in de zomer en 's winters soms extreem lage temperaturen. Ook is Noorwegen één van de weinige landen zonder staatsschuld.

Na het middagmaal reden we verder richting Gjovik via Elverum waar we het Norsk Skogmuseum bezoeken.
    Elverum is een snelgroeiend regionaal centrum met 12.000 inwoners. Het is de hoofdstad van de Noorse bosbouw en houtindustrie. Het vroegere fraaie stadshart is door de Duitsers platgebombardeerd in 1940. Het herbouwde moderne centrum heeft weinig bezienswaardigheden. Buiten het centrum liggen naast elkaar twee interessante musea. Het Glomdalsmuseet, het op twee na grootste openluchtmuseum van Noorwegen, toont 80 boerderijen en andere historische gebouwen uit het Østerdal. Vanuit het openluchtmuseum kunt u via een loopbrug oversteken naar een eilandje in de rivier de Glåma naar het Noorse bosbouwmuseum (Norsk Skogmuseum) over bosbeheer, natuur, jacht en visserij. Het bosbouwmuseum ontving enige jaren terug de prijs voor het beste Europese museum, en is een van de populairste musea van Noorwegen. Vooral de grote zoetwateraquaria en de uitleg hoe je de diverse vissen kunt vangen zijn erg leerzaam.

Hier zijn we aangekomen aan het Norsk Skogmuseum (bosmuseum). Dit is het enige museum voor de Noorse bosbouw, jacht en binnenvisserij.

De uitleg gebeurde door een plaatselijke gidse die in het Nederlands praatte.

Na een uurtje verlieten we het mooie museum en reden verder naar ons verblijf in Gjovik.

Dit was onze kamer voor deze nacht.

Ook de badkamer was ok. Na de inchecking in het hotel was er nog wat tijd om ons te verfrissen alvorens we het avondmaal nuttigden. Het eten was in buffetvorm, men kon overvloedig kiezen uit koude en warme gerechten. Bij het eten is het water en de koffie gratis en men mag zoveel drinken als men wil. Hierbij ook enkele woordjes Noors: Frue = mevrouw uitspreken als Fruwe; Herr= heer uitspreken als Her; Takk= dank u uitspreken als Tak; Vaer sa god= aub uitspreken als wer so goe.Sommige woorden van ons dialect kan men afleiden uit het Noors.

31-07-2018, 00:00 geschreven door jipie
    30-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Noorwegen Dag1 30-07 tot 08-08-2018
    Jubileumreis Noorwegen 30-08-2018

Dag1: Moorslede - Kiel - Oslo:

Het is er eindelijk van gekomen om eens naar Noorwegen te reizen. We vertrokken heel vroeg vanuit het reisbureau Patteeuw met de bus richting Duitsland, namelijk naar Kiel waar we moeten inschepen om de oversteek te maken naar Oslo. Rond de middag waren we aangekomen in Kiel, we verlieten de bus met ons handbagage en begaven ons naar de douane voor de inscheping.Onze overzet gebeurde met de Colorline Magic, een heel groot schip met zo'n 2000 passagiers. Na de controle kregen we onze kajuit aangewezen, we sliepen op de 9° verdieping. Na deze te hebben gekregen en onze bagage op de kamer achterlieten, kregen we van de gids een rondleiding op de boot en de tijdstippen voor het middag- en avondmaal en ook voor het ontbijt voor de volgende morgen.

Hier onze boot voor de overzet naar Oslo, de overzet duurde ongeveer 20u.

Zicht op de winkelstraat op het schip

Mooi versierd.

Een van de vele restaurants

Tijdens de vaart eventjes een foto nemen. We vaarden hier langs Denemarken.

Immens zicht

Dit is onze buiten kajuit met zicht op zee.

De avond is gevallen, ondertussen was het al na 22u.

Nog vlug even de zonsondergang op het gevoelig plaatje vastleggen. Morgen ontschepen we in de Noorse hoofdstad Oslo. De bijschriften voor het verder verloop van de reis zijn genomen uit de brochure van onze gids en wikipedia.

30-07-2018, 00:00 geschreven door jipie
    Goeie dag vanwege jp

Over mijzelf
    Ik ben Vanden Broucke Jean Pierre, en gebruik soms ook wel de schuilnaam jipie.
    Ik ben een man en woon in Lauwe (België) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 21/12/1954 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wandelen, fotografie en genieten van de natuur.

• 17/06-23/06 2019
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018

Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!