weerom een vraag over fotos plaatsen

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Ik weet het , er zijn meerdere items over foto's en hun problemen, maar ik kan zo niet direct de oplossing vinden, vandaar mijn vragen:
1) hoe een foto in een bericht plaatsen? Wanneer ik de instructies volg krijg ik in mijn bericht %%%foto1%%% in plaats van de foto te zien, moet ik ipv "foto 1" hier de naam van het bestand zetten? bv. IMG001.jpg ?
2) als ik een foto plaats in portrait, wordt deze terug naar landscape gezet, dat is vervelend en zou dat willen vermijden.

http://www.bloggen.be/knarfinsjina

Beste,


Voor wat de foto's betreft met de code %%%.......zie

[url]http://blog.seniorennet.be/seniorennet_blogs_tips_trucs/archief.php?ID=21[/url]

Wat bedoel je met "als ik een foto plaats in portrait," ?

Pépe

ik heb een foto in portait genomen( camera verticaal gehouden), maar bij het inladen in de PC komt deze natuurlijk horizontaal op het scherm en moet je deze links, respectievelijk rechts draaien om ze in de juiste positie te zetten. Deze draaiing wordt bij het plaatsen ongedaan gemaakt en de foto is dus 90° gedraaid

En dus de uitleg die gegeven wordt over het plaatsen van fotos in de door u gestuurde link, dat werkt dus niet, er blijft steeds %%%foto1%%% staan, van daar mijn vraag, moet er nog iets aan gewijzigd worden?

Beste,


Voor wat gedraaide foto's betreft.

Dit probleem is gekend op het internet. Het ligt niet bij ons aan de blogs, maar het ligt bij de browser zelf.
Het heeft te maken met het feit dat de foto eigenlijk op zijn zijkant gefotografeerd werd, en dat de informatie om te draaien in de EXIF informatie van de foto opgeslagen is. Je pc kent deze EXIF informatie en gaat die vervolgens goed inlezen; want in die EXIF staat "draai mij rechtsom" bvb.
Maar de meeste browsers houden hier GEEN rekening mee, waardoor de foto getoond wordt zoals ze in het fotobestand zelf zit. En in het fotobestand is ze verkeerd, namelijk gedraaid.

Een oplossing is voornamelijk de foto inladen in een beeldbewerkingsprogramma en daar de foto goed draaien en weer opslaan. Hoe eenvoudiger het programma, zoals Paint, hoe beter, omdat die vaak ook die EXIF informatie niet gebruiken.
Er zijn diverse gratis tools die het redelijk makkelijk maken en in bulk doen, ik zie op internet dat bvb. XnView of Picasa.

Wat betref het plaatsen van foto's met de code %%% ...... moet ik eerst zelf nog uittesten om te zien wat er mis kan lopen

Pépe

Beste,


Betreft foto met %%%.....


Ik heb de test gedaan, geen enkel probleem, ik ga van de veronderstelling uit dat je op deze wijze maar één foto plaats, dan komt de foto links bovenaan het bericht te staan en wordt de code %%%FOTO1%%% in de tekst vermeld.

De bedoeling voor het gebruik van deze code is dat je meerdere foto's op deze wijze plaatst en dan zal de code niet weergegeven worden in de tekst en zullen de foto's worden weergegeven op de plaats door u aangeduid.

Pépe

he ,Ok bedankt, gaan we snel eens proberen
hoi, ik slaag er maar niet in, zelfs nadat ik tekst nog eens heb doorgelezen

hier hetzelfde probleem en bij onze blog 1 en 2 lukte dit vanzelf.
moet je het vakje brontekst aanvinken voor je typt? moet je een spatie geven voor je begint te typen? moet je als je de foto's hebt geladen het vakje brontekst terug uitvinken? help want ik kom er niet uit.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!