Bericht toevoegen via mail

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Ik kan momenteel geen berichten toevoegen via mail. dit is nog wel 'beta', maar zou heel handig zijn. Ik heb het e-mail adres gecontroleerd, de controle op de zender afgezet, ... maar het lukt niet.
Kan iemand me verder helpen ?

Hallo,


Hebt je een mailadres aangemaakt bij "instellingen" op uw blog ?

Voor een bericht te plaatsen met e-mail, moet de bestemmeling het mailadres zijn dat je aangemaakt hebt op uw blog bij berichten versturen met e-mail.
Het mailadres van de "afzender" moet het mailadres zijn van het mailadres dat je hebt opgeven bij het aanmaken van uw blog.

Kijk ook nogeens na bij "instellingen" en scroll naar onder tot "Verplichten dat de afzender uw e-mail adres is" of "Ja (standaard)" is ingesteld.

Ik weet dat het nog in bèta is maar het functioneert wel hoor.

Succes
Pépe

Succes Pépe

Pépe,

het heeft inderdaad allemaal gewertk, dat vind ik zo raar :
ik heb een e-mail adres aangemaakt, en om te testen heb ik zelfs de istelling "Verplichten dat de afzender úw e-mail adres is" op "Nee" gezet om het eens vanaf een ander adres te proberen, maar ook zonder resultaat.
'Berichten toevoegen via e-mail?' staat op 'Ja'. De berichten worden niet als kladversie toegevoegd.
'Verwittigen bij toevoeging?' heb ik om te proberen ook eens opgezet, maar zonder resultaat.

Wat nu ? Kunnen jullie nakijken wat er met die mails gebeurd is ?

Dit is onze blog : http://www.bloggen.be/bertho_kris/ . Daar moet nog aan gewerkt worden, hij is nog niet 'gepubliceerd' of beter 'bekend gemaakt'. In het begin werkte dit wel (zie bericht met 'GSM').

Alvast bedankt.
Kris

Hallo,

Heb juist de test gedaan bij bloggen.be en Seniorennet

Het is inderdaad zo, dat het voor het ogenblik niet functioneert bij bloggen.be.

Daar en tegen functioneert het wel bij de blogs op het Seniorennet.

Ik zal de webmaster verwittigen, maar je zult nog geduld moeten hebben want hij is nog met vakantie.

Maar je kan dit wel voorlopig oplossen, gezien je een mail wil sturen ben je online, om iets op uw blog te plaatsen moet dit ook gebeuren als je online bent dus....

Pépe

Pépe,

ik kan nu inderdaad mijn plan trekken, maar we vertrekken op fietstrip (19 augustus, dus er is nog wat tijd) en dan zou het handig zijn als we konden rekenen op deze functionaliteit (vooral het mailen via GSM is dan handig).
Ik hoor er wel van.
Vriendelijke groeten.
Kris

Hallo,


Tegen die tijd is de webmaster al terug uit vakantie, bij zijn terugkeer ga ik hem onmiddellijk verwittigen.

Pépe

Pépé,

ik heb dit nog eens geprobeerd en krijg nog steeds geen resultaat.
Heb je hier al enig nieuws van ?

Kris

[quote="Pépe"]Hallo,


Tegen die tijd is de webmaster al terug uit vakantie, bij zijn terugkeer ga ik hem onmiddellijk verwittigen.

Pépe[/quote]

Hallo,


Ik weet het dat het nog niet functioneert, heb gisteren zelf nogeens getest, maar eveneens zonder resultaat.

Ik weet dat de tijd voor jullie begint te dringen.

Maar de webmaster is verwittigd

Pépe

Beste,
ik heb dit nog eens geprobeerd en blijkbaar lukt het nog niet. Het is net deze mogelijkheid die voor ons de doorslag gegeven heeft om een blogsite te kiezen. Dinsdag vertrekken we op reis en het is toch wel meer dan handig als dit zou werken.
Van hart bedankt.

Hallo,


De webmaster is verwittigd, meer kan ik ook niet doen.

Pépe

Beste Pépé (en je mag dit gerust doorsturen naar je webmaster),

het doorsturen van een bericht via mail werkt nog steeds niet. Dat is nu al een volle maand dat dit gemeld is, met daarop de reacties dat het gemeld is en wel werkt op seniorennet.
Ik zit sinds 1975 in de informatica en ben nog niet toe aan seniorennet, maar als service blijf ik dit ongehoord vinden. Als je gezien hebt dat het wel voor het ene maar niet voor het andere werkt, dan zeg je impliciet dat het probleem niet groot is. Dat kan je tegenover je klanten - die dit aspect van je blog van absoluut belang vinden - niet maken.
Heb je het doorgegevan naar je webmaster ik geloof je gerust, maar leg hem morgen maar eens goed op de rooster, zodat hij/zij dit meteen oplost.
Nee, ik ben hier niet gelukkig mee. Reacties ? Ik lees ze wel. Ik heb een aantal leuke dingen geleerd van deze blog, en ook dat de meeste informatici zich hun gebruikers niet aantrekken - waar ik dus al bijna 30 jaar tegen strijd.
Bewijs even snel het tegendeel !
Ik doe een schietgebedje voor julllie onderweg naar Rome.
Ik besef trouwens dat jullie zonder enig probleem onze blog kunnen schrappen, en dat we dan helemaal in de shit zitten, maar dat ga je niet doen.

De groeten. Ja, ik ben boos en teleurgesteld.

Kris

[color=blue]E-mailadres in de tekst, werd verwijderd door moderator[/color]

We zijn ondertussen zo veel jaar verder en dit blijkt nog steeds niet te werken :-(

Beste,


Niet te snel roepen dat het niet werkt, het werkt namelijk wel.

Open deze handleiding en kijk of uw instellingen wel juist staan.

http://mailgroepbloggen.seniorennet.be/ ... r_blog.pdf

Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!