foto's te groot

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hallo,

Via foto's van mijn harde schijf deed ik een oploading naar photobucket om die daarna op de blog te plaatsen via de link die ik bovenaan bij photobucket verkreeg. Tot op heden geen problemen.

Plots lukt het niet meer en zijn de foto's veel te groot na het inbrengen van de link.

Wat doe ik verkeerd ???
Moet ik ze eerst verkleinen en daarna opladen naar photobucket ?
Het klopt toch dat ik de eerste link bovenaan moet gebruiken ?

WIE WEET RAAD ?

vriendelijke groeten,

roger
oorbeek

Wat ik altijd doe, is de foto openen in paint.
dan ga je naar afbeelding, klik aan in het menu uitrekken en hellen.
Dan typ ik bij uitrekken /hellen 75, dan verkleint de foto zich dat doe ik daarna nog een keer en nog een keer, dus 3 x dan sla ik hem op in afbeelding op slaan in afbeeldingen en van daaruit kan ik hem dan uploaden naar photobucklet.
Hou er wel rekening mee, ik heb maar 2 kolommen op mijn blogsite, als je 3 kolommen heb moet je je foto nog kleiner maken.
Groeten
Sjaco
ps. je heb ook een progamma, Easy resize, maar dan vind ik mijn foto's niet meer zo mooi als ze kleiner zijn gemaakt, toch werkt dit wel eenvoudig.
Sucses
Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik gebruik pix resizer, ik ga ze opnieuw verkleinen en opladen naar photobucket.

Ik heb geen zijkolommen op mijn blog, ik heb die bewust weggelaten omdat de onderwerpen deel uitmaken van mijn dorpswebsite

alvast dank voor de reactie

roger
oorbeek
Ondertussen de foto verkleind tot 72 kB, opgeladen naar photobucket,
de bovenste link (URL link) ingevoegd bij internet link op de webblog en nog blijft de foto zich helemaal uitvouwen over de volledige breedte van de webblog.

Miserie dus,

wie weet nog raad ?

mvg,

roger
oorbeek

Hallo roger1,

Gaat eens terug naar Photobucket en klik eens dubbel op deze foto die boven uw URL staat, als de foto is geopend, klik dan rechts op de foto en vervolgens op "eigenschappen" nu kan u de afmetingen van uw foto aflezen en vergelijk dan met wat op uw blog komt.

Succes Pépe
Hallo

bedankt voor de reacties.
Ik heb de zaken op photobucket eens gewist en opnieuw vanaf de orginele map de foto's verkleind, vervolgens opgeladen naar photobucket, ingevoegd in de webblog en het was in orde.

Het is precies zo gelijk met een pc die vastloopt of dergelijke, de stekker uittrekken en opnieuw beginnen doet soms wonderen blijkbaar

vriendelijke groeten,
roger
www.oorbeek.be
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!