TRAAG OPENEN van sommige Blogs

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Ik weet niet of het aan onze verbinding ligt, maar ik vraag me af of er nog bloggers zijn die ondervinden dat SOMMIGE blogs ongelooflijk TRAAG OPENEN. (paar minuten...)

Ik denk eerder aan de blogs (of server) ZELF, want mocht het mijn verbinding zijn, dan zouden ALLE BLOGS traag openen en de rest ook...maar dat is niet het geval.

Hebben jullie dit ook?
Dag Danny,

Vraag mij dit ook reeds enige tijd af. Ondervind hetzelfde probleem, ook bij blogs die ik reeds geruime tijd en diverse malen bezocht heb en in de PC ingeladen zijn. (niet na verwijderen van temp. files wat het openen uiteraard zou vertragen).Wanneer ik overige websites bezoek dan gaan deze niettegenstaande mijn toch wat verouderde PC en ADSL verbinding vrij vlug open. Voor mij komt het toch eerder voor als een specifiek bloggenprobleem.

Nog een vraagje: Heb twee blogs: een verkorte versie op Seniorennet en een uitgebreide op Bloggen zelf. Wanneer ik in de Bloggen gastenboeken een bericht met foto wil achterlaten dan is dit perfect mogelijk. (Volledige edotor verschijnt).
Bij Seniorennet kan ik daar op alle blogs enkel tekst in de gastenboeken inbrengen.(Volledige editor verschijnt niet voor fotos en links). Nochtans staat bij mijn instellingen de editor op standaard (normaal). Dient er misschien bij instellingen nog iets anders gewijzigd te worden?

www.bloggen.be/astro (Bloggen)
www.bloggen.be/astronomie (Seniorennet)

Graag een antwoord met dank vooraf.
Vriendelijke groeten,
Asterion - Paul.

Hallo Paul,


De Danny meldt zich niet, is misschien met krokusvakantie, daarom zal ik u proberen verder te helpen.

Uw link naar uw blog naar het seniorennet die klopt niet, is wel http://blog.seniorennet.be/astronomie

Op uw blog bij bloggen en seniorennet staat uw editor ingesteld op "normaal (standaard) voor u als gebruiker.
Maar voor de bezoekers staat uw blog bij bloggen ingesteld op" geavanceerde editor" en op het seniorennet "eenvoudige editor (standaard)"

Dit alles heeft alleen maar betrekking op uw gastenboek, en niet wanneer je in een ander gastenboek wilt bezoeken.

In een gastenboek met "eenvoudige editor" (zoals jij zegt, volledige editor verschijnt niet) hoeft je alleen maar uw link te plakken.

Probeer dit zelf maar eens uit in het gastenboek op uw blog bij seniorennet.

Wenst u op seniorennet uw editor het zelfde in te stellen zoals bij bloggen

:arrow: inloggen :arrow: instellingen :arrow: scrolt naar "Aanpassen kenmerken" :arrow: verder naar onder tot " Laat bezoekers geavanceerde berichten ingeven (soort editor voor bezoekers)" :arrow: hier kan u "eenvoudige editor" veranderen naar " geavanceerde editor"
:arrow: klikt nu op "wijzigen".

Succes Pépe
Dag Pépe,

Dank voor de spontane interventie. Heb de editor op geavanceerd gezet en hij verschijnt nu in de gastenboeken met complete mogelijkheden. Het is daarmee opgelost.
Sorry voor de snelheidsfout i.v.m. mijn Seniorennetadres.

Nog een prettige dag / avond toegewenst en bedankt voor de moeite.

Beste groeten
Paul.

Sorry mannen,

Kon niet vlugger reageren.
Zat ene weekendje in ROME en heb een souveniertje meegebracht:

DE (Romeinse?) GRIEP

Dus ik zit thuis en begin stilaan terug even op het net te "koekeloeren".

Maar onze Pepé en Swakke, zijn "de mannen van wacht" hier he! :wink:

Groetjes nog!
Hallo Danny,

Hoop dat U vlug genezen bent en het verblijf in Rome toch nog een meevaler was. Ondertussen komen er wellicht nog meerdere reacties op het gestelde probleem (?) teneinde in een werkelijke oplossing te resulteren. Het vraagje over de editor was hierbij een klein randprobleempje, dat zoals U merkt ondertussen opgelost werd.

Beste groeten en hou U haaks !
Paul.

Simpel gezegd, er staat te veel op die blogs, en dat moet allemaal geladen worden.
En dat "allemaal" staat allemaal bij externe servers.
ImageShack, Picturetrail, Photobucket enz. enz. enz. En weet ik waar allemaal.
Nog muziek er bij vaak, en je hebt de poppen aan het dansen.
Althans dat is mijn mening.
:wink:

Breitling heeft mijn inziens meer dan gelijk hoor.

Voor de zware blogs, zou men er beter twee aanmaken en alles een beetje verdelen.

Men kan steeds een link aanleggen om van de ene blog naar de andere te switchen, zoals op een website van het één pagina naar het ander.

Pépe

Ik heb mijn twijfels aan "die zogezegde zware" sites.

Ik heb hier zonet "pas opgestartte blogs" bezocht en die openen OOK HEEL TRAAG of zelfs niet. (duurt zolang dat ik ermee kap...voordat ze open gaan...)

Is raar, want mijn blog staat al meer dan 1 jaar stuf op en die opent niet direct heel traag. En dan heb je recentere die bijna NIET opengaan!

Raar? :roll:

hallo Danny,

Als je nog zulke blogs tegenkomt, die traag of niet opengaan, plaats eens het blogadres hier op het forum als je wilt.


Pépe

Deze open(t)de heel traag...zelfs bijna niet!

http://www.bloggen.be/kusjeuh

en ook deze BIJVOORBEELD:

http://www.bloggen.be/gamerjunior

een groot "onderling verschil" tov de rest...bij deze.
(zijn waarschijnlijk niet de enige...)

Danny,


Kent jij die blogs, bent je daar voordien reeds op geweest ?

Het ziet meer uit dat er niets opstaat, ik bekom daar op beide blogs alleen de titel en de groene pijlen, maar die openen niet, zo te zien zit daar niets achter.

Pépe

NEEN...ik ken ze verder niet!

Ik was maar wat ah rondklikken en constateerde opmerkelijke verschillen in OPENINGSTIJDEN....vandaar! :wink:
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!