breedte bericht

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hallo,

Wat ik nu heb gedaan? Ik snap het niet. Het berichtje welkom op mijn blog was eerst heel gewoon, smal en stond precies in het midden.
Nu heb ik in word woordenlijsten zitten typen in een tabel en deze tabellen geplaatst als berichten A en B

Het gevolg is dat het bericht welkom heel breed is geworden en in de zijkant van mijn blog beginnen het klokje en mijn favorieten nu ineens onder het berichtje welkom....

Hoe komt dat en hoe los ik het op? Moet ik dit bericht dan ook in een tabel plaatsen misschien of opnieuw aanmaken? Want ik wil graag dat de zijkant van het blog bovenaan begint...

groetjes Anita
http://bloggen.be/pedicure_abc

Hallo Anita,

U zal de berichten A en B terug moeten verwijderen om uw blog terug normaal te krijgen.

U moet niet noodzakelijk tabellen maken in Word, dit geeft dan meestal problemen.

Je kan ook gewoon tabellen maken met gewoon in te loggen en op "toevoegen" klikken, als je nu op het menu op het 22ste icoontje van links naar rechts klikt, kan je een tabel aanmaken, dan gaat je ook niet meer voor krijgen wat u nu hebt.

Succes Pépe

Bedankt voor het anwoord Pépe :D

Ik heb gezien dat ik in het blog ook tabellen kan aanmaken, maar dan moet ik even uitzoeken of ik daarin dezelfde opties heb als in word. Het is wel handig als ik steeds enkele woorden toe kan voegen en alleen maar op alfabetiseren hoef te klikken...

Ik zal eens het een en ander gaan proberen... bedankt zover :D

groetjes Anita

Ik denk en hoop de oplossing gevonden te hebben....

Ik klik nu op invoegen word tekst en dan verschijnt die tabel in mijn tekstvenster. Even lettertype, kleur en tekengrootte instellen.

Daarna klikken op tabel bewerken en de lijnbreedte op 0,5 zetten....

Geen lijntje meer te zien en ook het blog blijft er normaal uitzien.

(Nu maar duimen dat het zo goed blijft gaan :) )

Dit is veel makkelijker werken. In Word heb je de optie om rijen toe te voegen en na het toevoegen van nieuwe woorden klik ik dan op alfabetische volgorde zetten.... Zodoende kan ik deze lijsten altijd bewerken.

Nu hoef ik alleen maar die tabellen in het blog te plaatsen en ben ik veel sneller klaar als ik eens iets wil wijzigen. Want in het blog kan ik die opties niet vinden om gewoon even met de tabtoets van de ene naar de andere kolom te gaan of rijen toevoegen en dan sorteren op alfabet.

Gelukkig... ik had helemaal geen zin om alles weer over te typen, ik hoop dat ik niet te vroeg heb gejuicht nu :lol:

Hallo Anita,

Mooi dat je een oplossing gevonden hebt.

Maar men heeft hier wel de optie om rijen te verwijderen en bij toe te voegen.

Om die optie te gebruiken moet men met de muisaanwijzer in de tabel gaan staan en rechts klikken, dan bekomt u dit als snelmenu [img]http://i46.photobucket.com/albums/f128/Robby94/Allerlei/Naamloos1.gif[/img]

Als men nu in een rij in de tabel klikt, krijgt je een venstertje en u kan kiezen of men de rij boven of onder moet verwijderen of toevoegen.

Pépe

Alweer bedankt :D
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!