2 vaste berichten

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Ik heb 2 vaste berichten waarop ik wil dat bezoekers reageren, ik wil die berichten dus na een week niet in mijn archief zien ik wil ze permanent zichtbaar in mijn blog hebben zonder dat mensen eerst naar mijn archief moeten. Kan dit ?

ElmerJr.

ja hoor, eerst inloggen, dan naar instellingen, daar staat ergens Aantal berichten op de beginpagina: en,daar kan je kiezen, van een jaar of de laatste 10 of 100...

Hallo Elmerjr,


Er is nog een mogelijkheid, namelijk met de data van beide berichten aan te passen, zodat zij steeds permanent zichtbaar blijven.

:arrow: eerst inloggen :arrow: wijzigen klikken :arrow: naast uw bericht "wijzigen/verwijderen" op "wijzigen" klikken :arrow: nu naar onder scrollen tot [b]datum bericht [/b] hier kan u de datum aanpassen. :arrow: nu op "wijzigen" klikken :arrow: voor uw ander bericht, zelfde procedure toepassen.

Op deze manier blijven uw 2 berichten steeds op het startpagina staan, en kan u ze plaatsen waar u zelf wilt.

Pépe

Hartelijk bedankt, dat was makkelijk. Ik zal volgende keer beter kijken.

groeten,
ElmerJr.

Pépe? Nog een vraagje.
Ik heb graag dat mijn berichten gedateerd zijn op de datum van schrijven, dus als ik een bericht steeds bovenaan wil hebben, moet ik deze in de toekomst plaatsen. Maar als ik mijn bericht in de toekomst dateer, verschijnt het nog niet tot op die datum... Nu, ik heb dit niet dadelijk nodig, maar met het uittesten daarvan kwam ik tot die vaststelling.

Of heb ik het mis?

-Rat-

Hallo slytherat,


Zo als u het zegt moet het gebeuren, anders is er iets fout.
Als u een bericht in de toekomst plaatst moet het die dag verschijnen tussen 0001 en 0100 uur van die dag, want dan worden al de blogs opnieuw generereerd.
U kan dat zelf na het plaatsen ook bekijken, inloggen en op "wijzigen" klikken, dan moet het bericht reeds vermeld worden bij de berichten die gesorteerd werden volgens datum.
Voor alle zekerheid zal ik een test doen op mijn testblog op datum van morgen, als dat niet verschijnt, is er maar een oplossing, de webmaster te verwittigen.
Laat u morgen wel weten of het gelukt is.

Pépe

Bedankt voor het antwoord. Nu ben ik zeker ^_^

Ik zit ook bij livejournal en daar kan je een bericht ingeven, gedateerd in de toekomst, maar al wel zichtbaar voor iedereen. Dit heeft tot gevolg dat alle berichten die dan wel op het juiste tijdstip geschreven worden eronder verschijnen en dit 'toekomstig' bericht steeds bovenaan al je berichten staat.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben?

Nu, zoals gezegd, heb ik die functie hier nog niet nodig.
Bij LJ heb ik dat al wel toegepast, maar het zou nuttig zijn, om bv een poll steeds bovenaan je berichten te hebben, zodat deze niet naar onder opschuift. Je kan dit natuurlijk ook doen door deze in je html-code te plakken, maar daar kunnen mensen dan niet op reageren, hé.

Hallo Slytherat,


U mag gerust zijn het functioneert hoor.

Het is bij bloggen.be wel zo dat het bericht voor bezoekers pas zichtbaar wordt op de opgegeven datum.
U zelf kan het bericht wel zien en eventueel nog veranderingen aanbrengen via "wijzigen"

Als u het nodig hebt kan u het gebruiken, ik heb dit trouwens ook gebruikt toen ik deze winter voor 2 maanden in Oostenrijk was, voor mijn vertrek, voor iedere week 1 a 2 nieuwe berichtjes thuis kunnen voorbereiden en in de toekomst geplaatst, is steeds op de gewenste datum verschenen.
Daar het al een tijdje geleden is, en de vele problemen bij bloggen.be, die de laatste tijd zijn opgedoken, wilde ik zeker spelen, daarom heb ik het nog eens getest

Pépe

Oh! Dat het functioneerd, daar twijfel ik niet aan ^_^
Ik heb trouwens nog geen probleempjes gehad met mijn blog.

Maar het is zo dat als je een bericht steeds bovenaan wil hebben, je ook steeds de datum zal moeten aanpassen telkens je een nieuw bericht toevoegd.
En het zou (in sommige gevallen) gewoon handig zijn, mocht je een bericht steeds bovenaan plaatsen door middel van een functie-toets of iets dergelijks... hmmm... eigenlijk hoort dit bij 'Ideën' ^_^

[quote="Slytherat"]En het zou (in sommige gevallen) gewoon handig zijn, mocht je een bericht steeds bovenaan plaatsen door middel van een functie-toets of iets dergelijks... hmmm... eigenlijk hoort dit bij 'Ideën' ^_^
[/quote]

Inderdaad dat zou handig zijn, ik moet ook steeds met de datum spelen om een bericht bovenaan te houden.
Is een voorstel aan de webmaster naar de toekomst toe, moeten hem nu de gelegenheid geven, hier bij bloggen.be terug alles op punt te stellen, alvorens hem daar met lastig te vallen.
Maar uw voorstel mag zeker niet in de prullenmand terecht komen.


Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!