Problemen bij het opstellen van een tekst

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Beste,

Als ik een nieuwe tekst wil schrijven, ondervind ik twee problemen:

1. De breedte van de schrijfruimte is ineens veel breder dan het scherm van mijn laptop. Tijdens het herlezen moet ik constant scrollen van links naar rechts. Heb ik per ongeluk een verkeerd knopje ingedrukt? Hoe krijg ik opnieuw een normale en overzichtelijke schrijfruimte?

2. Als ik de knop"lettertype" of "lettergrootte" wil aanklikken, nadat ik de tekst blauw heb gemarkeerd, verdwijnt het gemarkeerd zijn en kan ik dus niets veranderen.

Alvast bedankt voor uw advies!

Alice

Beste,


Mogen wij dit eens bekijken, maar dan moet je wel uw blogadres (URL) meedelen.

Pépe

Aan het uitzicht van mijn blog zelf is er niets verkeerds, buiten het feit dat alles zo klein geschreven blijft, ik kan het lettertype en de grootte immers niet meer wijzigen. Het probleem situeert zich op het blad waar ik een nieuw bericht op schrijf.
http://www.bloggen.be/hethoekjevanalice/

http://www.bloggen.be/admin.php?state=1

Alice

Beste,


Je kan het lettertypen en lettergrootte nog wel veranderen.

Selecteer de tekst waarvan je het lettertype wil veranderen.

In de editor klikt op het "v" van lettertype met uw linker muisknop houdt deze ingedrukt en trek het naar onder tot aan het lettertype dat je wenst te gebruiken, laat daar de muisknop los, het lettertype is nu geselecteerd (bauw) klik er nu op, uw lettertype zal gewijzigd zijn.

idem voor de lettergrootte.

Pépe

Dank u voor uw antwoord, maar het lukt niet om deze reden: van zodra ik op die "v" klik, verdwijnt het blauwe van het gemarkeerde deel van de tekst, zodat de wijziging niet kan doorgaan.
Het beeldscherm blijft ook veel te breed, zoals u kan zien in de tweede link die ik in een vorig bericht plaatste.
Dank om mij verder te helpen! :)

Alice.

Beste,


1.Ik zie uw blog wel normaal, zonder te moeten schuiven.

2. Verander dan van editor.

Klik via het menu op "instellingen"

Scrol naar onder tot "Soort editor (voor u als gebruiker)"

Kies hier voor "Nieuwe"

Klik nu ergens op "Wijzigen"

Met deze editor kan je wel het lettertype en lettergrootte aanpassen.

MVG Pépe

Dank u!!!!

Het probleem is verholpen! :)

Alice

Ik heb ook wat gezocht en geëxperimenteerd: als ik in de brontekst bij het begin van de tekst het lettertype en de gewenste lettergrootte typ, en dan op het einde van de tekst </font> plaats, komt het in orde.

Het schrijfvenster, waar ik mijn tekst in typ voor die geplaatst wordt, blijft echter veel te breed, ik moet constant naar links en rechts schuiven om de tekst te herlezen.
Oplossing: ik schrijf mijn tekst eerst op een worddocument en plak hem dan in de brontekst, probleem opgelost! :)

Alice
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!