Berichten via email

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hi,

Ik heb net een blog aangemaakt. Ik wou o.a. berichten kunnen aanmaken via email. Dat blijkt niet goed te werken.
Ik stuur een bericht naar het gemaakte email-adres en enkel de titel (onderwerp van de mail) verschijnt. Eerst dacht ik dat het aan de html-code lag, of eerder het gebrek er aan aangezien (mijn opinie) html niet hoort in email. Ik heb dan html aangezet, maar dat was geen oplossing.
Een bijkomende test die ik deed was een foto versturen. En dan kwam mijn bericht wel volledig in de blog.
Een kleiner probleem is dat er geen auteur staat bij berichten die via email binnenkomen.

Wat doe ik verkeerd ?
Ik gebruik Thunderbird 17.0.6, onder Linux.

Met mijn android telefoon werkt het wel ???

Na nog wat testen blijkt dat als je Outlook Expres gebruikt je wel kan mailen via je PC om berichten te publiceren. Met de juiste instellingen (ongewijzigde instellingen werkt, plain text werkt ook niet) ! Wat een teleurstelling.
Gelukkig gaat het ook via mijn telefoon, alhoewel dat niet altijd praktisch is.

Mijn blog is een reisverslag van mensen die te voet gaan, zonder een PC of smart-foon. Ik krijg meestal berichten binnen via SMS, die kan ik dan verder sturen naar de blog. Maar net heb ik een email gekregen. Die heb ik dus manueel op de blog moeten kopieren ! Gewoon verder sturen met mijn PC ging niet.

Dat moet toch een bug zijn !
Ondertussen hebben wat verdere testen aangetoond dat de berichten HTML moeten bevatten, anders verdwijnen ze gewoon.
Eerdere testen deden iets anders vermoeden, maar blijkbaar werd de html er bij mij bij het versturen uitgehaald.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!