vreemde codes in text

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Hallo,
Hoewel ik de hulppagina's grondig nagelezen heb, slaag ik er nog niet in om het probleem op te lossen.
Ik schrijf al mijn teksten eerst in een word document, dat ik dan copieer en plak op mijn blog pagina. Daarbij klik ik de knop W aan zoals aangegeven op de hulppagina, maar nog steeds komen er vervelende codes voor op mijn blog. Wat doe ik in 's hemelsnaam verkeerd???
Alvast dank voor de welwillende assistentie die jullie verlenen.
charlotte

Beste,


U doet niets verkeerd, Word heeft codes aan boord die niet geschikt zijn voor het internet, normaal worden deze codes verwijderd door gebruik te maken van de blauwe W in de editor.

Maar dat kan ook al eens misgaan.

Als je de brontekst aanvinkt, moet je deze codes kunnen verwijderen, door deze te selecteren en te deleten.

Succes Pépe

Hallo,
[color=darkred]Als je de brontekst aanvinkt, moet je deze codes kunnen verwijderen, door deze te selecteren en te deleten[/color]

sorry voor mijn onwetenheid. Het probleem is dat wanneer ik mijn tekst in mijn blog kopieer, ik die vreemde tekens niet zie. Die komen er pas wanneer de tekst on-line staat. Hoe moet ik dan te werk gaan om die tekens te selecteren? Wanneer ik inlog, staan ze er niet ...

nogmaals dank voor alle geduld met een leerling van het eerste jaar;
charlotte

Hallo,


Noteer eerst goed waar deze codes voorkomen.

Als u bericht is geplaatst en het staat op uw blog gaat naar het menu en klik op "wijzigen".

Naast het bericht bij wijzigen/verwijderen klik op "wijzigen".

In de editor (daar waar de blauwe staat) vind je de "brontekst" vinkt dit vierkantje aan en uw tekst verschijnt als Html, daarin moet je de codes zoeken en verwijderen, u kan maar moet niet terug de brontekst uitvinken, nadien klik je onderaan op de 2de wijzigen.

Nu moeten deze codes uit de tekst verwijderd zijn.

Maar waarom uw tekst in Word voorbereiden kan toch rechtstreeks op het blog, dan zal je ook deze problemen niet hebben.

Pépe

[quote]"Ik schrijf al mijn teksten eerst in een word document, dat ik dan copieer en plak op mijn blog pagina. Daarbij klik ik de knop W[/quote]


Heb hier uw tekst nog eens gelezen, u schrijf ik kopieer in Word en plak het op mijn blog, daarna klik ik op de knop "W".

Dat is fout, je kopieert in Word, gaat naar uw blog je plakt [b]niet[/b] maar drukt de knop "W" en de tekst staat op uw blog.

Pépe

Hallo pépe,
Ik was ondertussen al bezig om via brontekst de fouten eruit te halen (en dat lukt!).

Dus nu weet ik wat ik verkeerd deed : ik kon er maar niet bij waar het fout liep maar met de laatste reactie, kan ik die vreemde codes gewoon vermijden.
Nogmaals hartelijk dank...ik zal naarstig verder bloggen want ik sta toch wel versteld van het grote aantal bezoekers dat langskomt.
groetjes
charlotte
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!