traag openen van mijn blogs

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Hallo,

Heb reeds enkele jaren blogs van mijn nichtjes die koersen, maar de laatste tijd moet ik toch zolang wachten voor ze opengaan.
Er staan wel wat foto's op, maar ik probeer ze niet te zwaar op te slagen en er staan veel links naar eerdere blogs van voorbijgaande jaren, maar voor zover ik weet kunnen links toch geen probleem zijn ?
Mijn blogs waarover het gaat zijn

http://www.bloggen.be/steffi
http://www.bloggen.be/danalodewyks

kan er iemand raad geven aub
dank u
Jan

Hallo oxhy,


Dit doet zich alleen voor met Internet Explorer 9, met andere browsers opent uw blog onmiddellijk.

De programmeurs zijn hier reeds van op de hoogte.

Pépe

Hallo pepé

Bedankt voor de snelle reactie, maar kan ik er iets aan doen of moet ik gewoon afwachten?

jAN

Hallo oxhy,


Je kan er voorlopig niets aan doen, alleen afwachten.

Pépe

OK

Bedankt Pépe

Jan

Hallo oxhy,


Ik heb over het traag openen van uw blogs met Internet Explorer 9 volgende uitleg van de webmaster bekomen. Waarom met IE9 niet en met Firefox wel.

[color=blue]Het is echter zo dat dit bijna niet kan liggen bij ons.. Als Firefox wel goed werkt en IE9 niet, dan is het bijna zeker het blog zelf. Want andere blogs gaan wel goed.

Als ik de broncode bekijk, zie ik dat er diverse oproepen van figuren of scripts gebeuren van ANDERE sites. Als één of enkele hiervan traag reageren, dan gaat je blog traag open.

Dit ligt dus niet bij SeniorenNet of Bloggen.be.

Als men de figuur bij ons zet (wat men praktisch onbeperkte hoeveelheid kan doen), zal het snel gaan.

De reden van Firefox/IE9 verschil is als volgt. Firefox bouwt de volledige pagina op zonder inhoud en zet dan alles er één voor één in. Internet Explorer zet alles pas zichtbaar als het de info heeft. Dus… als er ergens iets komt van een andere site en die gaat heel traag, dan gaat Firefox wel snel en Internet Explorer niet.

Dus voor dit blog en de andere: weghalen van externe figuren/scripts.[/color]

Wat je ook nog kan doen is via "Instellingen" het "Aantal berichten op de beginpagina" verminderen, zo moet het blog ook minder inladen voor te openen.

Pépe

Ok, bedankt voor de info Pépe

Jan
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!