Hoe schakelenvan ene blognaar andere?

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Ik heb twee bloggen aangemaakt.
bloggen.be/evr

bloggen.be/rome2011

Het lukt me niet om over te schakelen van de ene naar de andere.
Bij de help staat dat ik zal zien 'U werkt in blog...'
Zie ik helemaal niet.

Hoe kan ik op mijn tweede blog geraken?

[color=darkblue]Beste ericv,

Als je meerdere blogs hebt eerst uitloggen in je blog en dan de andere inloggen.
Maar het kan ook anders door je blogs te koppelen, lees hier beneden hoe je dat moet doen.
Vrg. Swakke.[/color]

In plaats van voor elk blog terug uit te loggen en vervolgens met je andere gegevens op je andere blog inloggen, heeft Bloggen.be een volledig geïntegreerd systeem ontworpen zodat je tussen je verschillende blogs eenvoudig kan switchen (verwisselen).

Er is één voorwaarde die je dient in acht te nemen om je meerdere blogs te registeren, namelijk: gebruik steeds hetzelfde e-mail adres, gebruikersnaam én wachtwoord.
Zo weet het systeem dat JIJ het bent en geen inbreker die in je blog zou willen inbreken.

Heb je bij je verschillende blogs niet dezelfde gebruikersnaam/paswoord/e-mail adres gebruikt, wijzig je die gegevens eenmalig bij de verschillende blogs waar dit niet zo is. Indien je alles netjes hebt gewijzigd in dezelfde gegevens, kan je werken tussen je verschillende blogs.


Hoe gaat het in zijn werk? (Hoe koppelen?)

Registreer dus je meerdere blogs, rekening houdende om dezelfde gebruikersnaam, paswoord en e-mail adres te gebruiken, alle andere gegevens mogen natuurlijk verschillend zijn. Indien je reeds meerdere blogs hebt en hier mogelijk geen rekening met hebt gehouden, kan je in elk van je blogs inloggen en die gegevens via "Instellingen" wijzigen.


Hoe verwisselen tussen de blogs?

Bij het inloggen verschijnt boven de titel "U werkt in blog" en vervolgens een naam, het blog waarin je hebt ingelogd en een pijltje om je keuze te maken. Klik erop en een lijstje van àl je gekoppelde blogs komt tevoorschijn. Kies het gewenste blog en klik op de naam met je linkermuisknop.

Je komt nu terug op het menu, van jou andere blog dat je zonet hebt aangeklikt. Je kan hier nu op werken. Vanaf elke pagina kan je terug wisselen van blog. Achter "u werkt in blog" verschijnt dus steeds het blog waar je momentéél aan in het werken bent. Zo kan je jezelf niet vergissen!


Uitloggen

Bij het uitloggen ga je ook overal uit, je kan dan niet meer wisselen, uiteraard totdat je terug gaat inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.


Inloggen

Geef de gegevens in van het blog waarmee je wil starten. Je krijgt dan onmiddellijk het menu te zien van het blog dat je gekozen hebt.
Ben je dan klaar, dan kan je eenvoudig verwisselen (switchen) naar je andere blog(s) om daar wijzigingen aan te brengen.


Gegevens onthouden

Dankzij deze mogelijkheid is het mogelijk om de functie "gegevens onthouden" in te schakelen. Hierdoor hoef je zelfs niet meer elke keer opnieuw je paswoord/gebruikersnaam in te geven, maar blijft dit onthouden; en dit terwijl je op àl je blogs eenvoudig en snel kan werken!
Bovendien onthouden we welk blog je het laatste hebt aangepast, zodat indien je terugkomt, je niet enkel automatisch binnen gaat, maar ook het menu te zien krijgt van het blog dat je het laatste hebt gebruikt.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!