Muziek op You Tube

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Hallo DMEK,

Het is en blijft iets wat iedereen voor zich dient te beslissen. Als je de gebruiksvoorwaarden van You Tube aandachtig doorleest dan wijzen zij alle verantwoordelijkheid af voor de geposte inhoud en eventueel illegale toepassing van muziek, m.a.w. de maker blijft de volle verantwoordelijkheid dragen voor de inhoud. In ons geval geven wij er als vereniging de voorkeur aan om in dat verband geen risico's te nemen. Ook omdat het nemen van een licentie op een enkel muziekstukje niet echt duur uitvalt en omdat het om een eenmalig iets gaat. Je moet maar een keer tegenslag hebben en dan zijn de financiële gevolgen vaak niet meer te overzien.

Beste groeten en met onze welgemeende goede bedoeling
Paul

GROOT GELIJK PAUL...

Maar dan zouden ze er op Youtube heel wat "te grazen" kunnen nemen, nietwaar?

[b]Een regel die voor 98 % met de voeten getreden wordt, is geen regel meer, zeggen ze altijd he![/b]

Nog veel blogplezier in ieder geval.
Hallo Danny,

Alles wat met copyright e.d. te maken heeft zal steeds een vrij heikel en soms onduidelijk punt blijven voor mensen met eigen websites, blogs e.d. Ik ben zelf ook geen jurist en kan enkel voortgaan wat op dat vlak geschreven en aangeraden wordt door mensen die hier zeer goed van op de hoogte zijn. (voorschriften,gebruiksvoorwaarden uploaders, webmasters.) Ik wens er ook geen twistpunt van te maken en nogmaals: ieder beslist voor zichzelf, zonder of met eventuele gevolgen.

Eveneens voor jezelf en iedereen nog veel blogplezier toegewenst.

Beste groeten
Paul.

Ik ben het volledig met je eens! :lol:
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!