Vrij te gebruiken muziek voor blog

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

[b]www.bloggen.be/astro[/b]
Hallo Pépe,

Aangezien ik reeds een tijdje op zoek was naar vrij te gebruiken muziek voor ons blog las ik je aanrader van de Free Music site. Wij willen als vereniging zelf een korte You tube video samenstellen om onze club verder te promoten en deze ook op ons blog plaatsen. Deze zou dan voorzien zijn van enkele geschikte begeleidende muziekfragmenten. Gezien voor wat betreft het onderdeel Licensing men daarover toch niet echt duidelijk is heb ik vandaag naar hen een mail gelanceerd met de vraag of wij dit als algemeen informatief promotiemateriaal (op non profit basis) legaal en kosteloos zouden kunnen doen. Ik wacht nu hun antwoord af maar misschien heb je zelf ondertussen ook reeds ervaring wat in dat verband kan en niet kan. Wij zijn wat copyright e.d. betreft liever voorzichtig met dergelijke zaken.
Graag een antwoordje.

Beste groeten
Paul

Hallo Astro Paul,


Ik zou om op zeker te gaan, toch hun antwoord afwachten, men kan met muziek (auteursrechten) niet voorzichtige genoeg omgaan.

Pépe
Hallo Pépe,

Heb reeds antwoord gekregen en laat je hierbij het resultaat weten, wat wellicht ook nuttig kan zijn voor overige bloggers indien zij ook iets dergelijks wensen te doen.

Als je als vereniging een video naar You Tube wil uploaden en deze bovendien ook op je blog wil plaatsen met de betreffende bijgaande muziek van Freeplaymusic dan dien je zeker voordien hetvolgende in orde te hebben:
Het is enkel mogelijk bij een dergelijk gebruik indien je bij hen een licentie hebt geregeld voor een periode van één jaar. (jaarlijks te hernieuwen). De jaarlijkse kosten bedragen 25 US dollar per titel met een gerespecteerde duur van max. 4 minuten en per gebruikte URL.Aangezien onze verenigingsvideo maximaal 10 minuten lang zal worden volstaat het gebruik van een enkele titel.
Hopende hiermee iedereen duidelijk geinformeerd te hebben,

Beste groeten, Paul

Misschien dezelfde vraag eens stellen aan de grootste online videosite van NL.

http://www.123video.nl/

Hallo Astro Paul,


Ga eens Googlen en typt eens "legale muziek downloaden" in, u krijgt daar een keus uit verschillende sites waar men legaal muziek kan downloaden.

Wel oppassen met www.123video.nl dit is Nederlands en die hebben nog een ander systeem voor auteursrechten dan wij in België.

Succes
Pépe
Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor de info. Legale muziek kan je op vele sites downloaden en veelal gratis maar...

voortgaande op de "gebruiksvoorwaarden" van Freeplaymusic ben ik van mening dat als je deze ook gaat verwerken in eigen gemaakte videos en deze bovendien door iedereen te bekijken, maar vooral ook te beluisteren zijn, je in een andere situatie terechtkomt. Het feit dat wij daarmee een verenigingsactiviteit willen promoten speelt daarbij blijkbaar ook een grote rol. Je dient dan ook nog te kunnen beschikken over de gepaste muziek en die heeft Freeplaymusic voor onze video toevallig in hun bestanden Je kan bij hen ook [u]alle[/u] muziek vrij en gratis downloaden zolang als je ze maar enkel voor persoonlijk gebruik aanwend. Dus niet voor publieke videos, websites, blogs en zeker niet voor heruitzending. De prijs voor een enkele titel kan nog door de beugel maar als je meerdere titels wil gaan aanwenden dan wordt dit op termijn wel een vrij dure aangelegenheid. Ik vrees dat de verenigingsbloggers die een gelijkaardig initiatief willen starten spijtig genoeg eveneens geen andere keuze zullen hebben (als ze ook op zeker willen spelen)...

Paul

Ik denk niet dat ze het grote geld gaan verdienen wanneer de bekende diensten "Jan met de Pet" gaan pakken met zijn (hobby)blogje.

Wanneer ik zie hoeveel muziekclips er op Youtube en 123.video en GarageTV te vinden zijn. (allemaal geplaatst door amateur-internetters) dan vraag ik me af wat hier de regels zijn. Hier kan Sabam en andere auteursgerechtigden toch ook meekijken?

En dat bestaat al jaren....zonder problemen.

Ik ken er niet genoeg van, maar ik constateer alleen he!
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!