Foto's zijkanten aanpassen.

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Hallo,
Ik wil op mijn blog compostmeester2 zorgen dat de geplaaste foto's in de zijkolomen even groot zijn,ik weet dat het iets te maken heeft met de afmetingen van de grootse foto,in de zijkanten,(naar mijn bescheiden mening is het aan de linkerkant de teksten die de daders zijn)ik weet ook dat ik dit moet aanpassen bij uitzicht weizigen,in mijn geval dynamisch blok rechterkant en dynamisch blok linkerkant,maar ik weet niet meer waar dit juist moet gebeuren,graag had ik hier hulp bijgehad,als het even kan met een printscreen.
Graag spoedig antwoord,
[url]http://www.bloggen.be/compostmeester2[/url]

Hallo Johan,


In uw L kolom is de bovenste foto gecentreerd, lijnt deze eens uit naar links, kijk een wat dan gebeurt.

In uw R kolom is zeker de kalender en de afbeelding met de jonge met de camera schuldig.

Pépe

Hallo Pépe,
ik weet ,niet hoe ik die bovenste foto moet uitlijnen naar links,nog nooit hoeven te doen;en wat met de kalender en de foto met jonge met camera,ook uitlijnen,of verwijderen en verkleinen en terug toevoegen?Maar welke is de beste verhouding,ik weet dat ik vroeger iets in de instellingen moest aanpassen, meer bepaald de afmeting van breedste foto diende ik te moeten wijzigen,in instellingen bij dynamisch blok links of rechts,blijkbaar moet dit nu niet meer.Ps de foto in de linkerkant bovenaan is geplaatst via de editor op bloggen (foto van internet adres) en de linkse kalender is geplaatst met de functie datum/tijd en de foto met het ventje die fotografeert in de linkse kant werd geplaatst met de functie foto van internetadres.
sorry dat ik je dit nogmaals moet vragen,ik geraak er dus niet uit,daar ik niet weet hoe ik zulke zaken moet uitvoeren en op welke plaats deze instellingen staan op mijn blog. Het is de eerste maal dat ik zoiets moet uitvoeren,om mijn uitzicht terug normaal te krijgen.
Graag antwoordje hierop,
Johan Verhoeven.

Hallo Johan,


Kijk eens of deze foto geplaatst is met vrije tekst/html want dan staat waarschijnlijk voor de code <center> daarmee komt hij dan in het midden van de kolom.

Om de breedte van de L en R kolom te wijzigen, vind je hier, zie PrtScrn blauwe pijl

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/17/1237298827-970.gif[/img]

Is idem voor de linkerkolom.

Wat de kalender en het ventje met de camera betreft, verwijder ze eens en kijk wat het geeft, kan ze nadien als het geen resultaat geeft nog terug plaatsen.

Pépe

Hallo Pépe,
dank je voor de hulp,hellaas,driemaal hellaas,ik vind de gegevens niet terug waar ik de fotogrote van de zijkanten kan aanpassen,ik vind dit niet terug bij uitzicht/desein wijzigen, kan dit mischien liggen aan het feid dat ik nu vista gebruik en dat de blogs oorsponkelijk gemaakt werd met XP?Ik heb het ook geprobeerd met de browser FireFox,maar ook hier vind ik de gegevens niet terug
ik ga mijn inloggevens doorsturen per PP,zodat jij het even kan proberen,mischien vind jij de betreffende functie terug en kan je mij de plaats aanwijzen,wat de foto op de linkerkant betreft kan ik je melden dat deze geplaast is via personaliseer blog/foto wijzigen,geplaast via kadertje foto van internetadres.
Sorry voor dit ongemak,
Johan
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!