een heel erg lang artikel

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Bij deze een vraag,misschien is hij al een keer gesteld,maar toch.
ik kon hem niet zo gauw vinden.
(tip, misschien een zoekmachine in deze site inbouwen?)
Het volgende:
Ik heb van iemand een uitgebreid verhaal per mail gekregen, nu wil ik dit wel plaatsen op mijn blog, maar niet dat hele verhaal.
Hoe ga ik in zijn werk, zodat ik op mijn site een fototje kan laten aanklikken of een stukje tekst zodat dat artikel geopend kan worden!
W.s. heb ik een url adres nodig voor wordpad bestanden,maar hoe werkt dit en wie heeft hier verstand van.
groeten Sjaco :?:

Beste Sjaco

:arrow: :arrow: [b]MOGELIJKHEID 1[/b]

TIP: Je kan ook je volledige tekst in een scrollkadertje op je blog zetten.

Hiervoor kan je het onderstaande script gebruiken:

-----------------------

<DIV align=center>

<DIV style="BORDER-RIGHT: #00619D 3px solid; BORDER-TOP: #00619D 3px solid; SCROLLBAR-FACE-COLOR: #00619D; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #00619D; OVERFLOW: auto; BORDER-LEFT: #00619D 3px solid; WIDTH: 800px; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #ffcc99; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #ffffcc; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffffcc; BORDER-BOTTOM: #00619D 3px solid; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #ff9999; SCROLLBAR-BASE-COLOR: #ff9999; HEIGHT: 375px; BACKGROUND-COLOR: #00619D" align=center>

<P align=left><FONT face=Arial size=2>HIER TEKST</FONT><FONT face=Arial size=2><BR></P>

<P align=left><BR><BR></P></FONT></DIV><BR><BR></DIV>

---------------------

Deze scrollkader is er eentje met een LICHTBLAUWE achtergrond, maar die HTML kleurcode kan je aanpassen he.

Dit is het effect ongeveer van zo'n scrollkader... (bij mij in het zwart)
Zie artikel ANDERE LANDEN...ANDERE ZEDEN...

http://www.bloggen.be/dmek1960/archief.php?ID=86

:arrow: :arrow: [b]MOGELIJKHEID 2:[/b]

Ga naar Google Page Creator en maak een Google account aan.
Hier kan je dan inloggen en je eigen pagina's ONLINE MAKEN zoveel je wil en waar je je tekst in kan plakken.
Dan kan je met een link (of afbeelding + link) verwijzen naar jouw eigen webpagina...

Deze pagina's kunnen er zo ong. uitzien....

http://dmek1960.googlepages.com/webpaginavandanny

VELE SUCCES ERMEE!! (er zijn waarschijnlijk nog meerdere oplossingen he!)
Danny

Hallo Sjaco,

Hier nog een mogelijkheid met aanklikbare foto.

Update de foto die je wenst te gebruiken voor een internetadres.

u kan nu het bestand hosten naar http://www.mediafire.com/#top

Plaatst beide URL's zolang op uw kladblok.

Log in op uw blog, klik op "toevoegen" plakt nu de URL van de foto bij "Foto van internet".

Plaatst de URL van uw tekstbestand bij " Link geassocieerd met foto"

U kan nu nog tekst in het tekstvlak plaatsen als u dit wenst, klik nu op "toevoegen". kees is klaar.

Als men op de foto klikt, opent het bestand.

"Wordpad" is een tekstverwerker, is standaard bij Windows, werkt zoals Word maar heeft veel minder opmaak mogelijkheden, men kan een wordpad bestand ook openen met Word.
Wordpad vind je bij start, alle programma's, bureau-accessiores.

Pépe

Dank je wel voor al de antwoorden ik heb gekozen voor de optie van Danny(.De scrollbar)
maar ik ben wel lastig maar de letterkleuren vindt ik wat moeilijker lezen.
kan ik de kleuren veranderen.
Alvast bedankt.

Hallo Sjaco,

Een prima keuze gemaakt.

U kan de kleur van uw tekst wijzigen,

<P align=left><FONT face=Arial size=2>HIER TEKST</FONT><FONT face=Arial size=2><BR></P>

U ziet in het script deze regel staan, maak nu dit ervan,

<P align=left><FONT face=Arial size=2 [color=darkred]color=#ffff00[/color]>HIER TEKST</FONT><FONT face=Arial size=2><BR></P>[color=darkred]</color>[/color]

Dus rode tekst op die plaatsen toevoegen, dan is uw tekst geel en wel goed leesbaar.

Pépe.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!